Print Friendly, PDF & Email

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره نقش هنر در امر فرهنگ‌سازی بر لزوم پاسداشت ارزش آب با زبان هنر تاکید کرد و در این باره از برگزاری «شب آب یزد» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایسنا – منطقه یزد، «محمدمهدی جوادیان‌زاده» در نشست مشترک با معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رؤسای انجمن‌های هنری و فعالان هنری استان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت منابع آب استان، تصریح کرد: ما می‌خواهیم بحث فنی و تخصصی آب را با زبان لطیف هنر به مردم انتقال دهیم و همه به این نتیجه رسیده اند که هنر نقش اثر گذاری در ذهن‌ها دارد و باید با هنر به مردم نزدیک شد.

وی ادامه داد: مسئله آب باید دغدغه همه باشد و شرکت آب منطقه‌ای یزد نمی‌تواند این بار سنگین را به تنهایی به دوش بکشد بلکه همه مردم باید حمایت کنند چرا که اگر مردم به این باور نرسند که آب وضعیت نگران کننده‌ای دارد، سرنوشت نامشخصی در انتظارمان است.

وی از اجرای طرح «شب آب یزد » در یزد خبر داد و گفت: در این طرح می‌خواهیم در قالب آثار هنری با مردم ارتباط برقرار کنیم و با زبان هنر ارزش آب را پاس داریم و با زبان هنر و فرهنگ مدیریت مصرف را در مردم نهادینه سازیم.

جوادیان زاده ادامه داد: با برگزاری رویدادهای مختلف با استارت آپ ویکندهای مختلف با موضوع آب و شب آب یزد، اجرای طرح داناب، ساخت برنامه‌های تلویزیونی نتیجه محور، توسعه موزه آب با ایجاد نمایشگاه دائمی مصرف آب باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کنیم.

«محمود دهقان» معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های ویژه هنر در یزد، اظهار کرد: تمامی هنرمندان دغدغه و نگرانی خود در مسئله آب را در قالب آثار هنری خود ابراز داشتند.

وی افزود: ما باید هدفمند عمل کرده و همه هنرمندان به عنوان یک شهروند آگاه و بیدار جامعه، مسئله آب را در نظر گرفته و از بیم‌ها و امیدها در مسئله آب به عنوان ایده‌ای برای تولید آثار خود استفاده کنند.

«سید محمد طباطبائی» معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تأکید کرد: در بخش حفاظت از منابع آب زیرزمینی باید مدیریت مصرف را ‌به روش‌های مختلف پیاده کرده و برای کشاورزان فرهنگ‌سازی کنیم تا استفاده از آبیاری نوین افزایش و هدر رفت آب کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی با اجبار نمی‌شود و مردم باید به این باور برسند که مصرف بهینه از آب داشته باشند و در این فرهنگ‌سازی نقش هنر بسیار اهمیت دارد.

«سیدعلیرضا کربلائی اکرمی» مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد نیز هدف از تشکیل این جلسه را ارتباط با هنرمندان و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف به زبان هنر بیان کرد.

وی ادامه داد: وقتی با زبان هنر با مردم صحبت کنیم اثرگذاری بیشتری دارد و امیدوارم خروجی چنین جلساتی دستیابی به راهکا رهایی مؤثر برای مدیریت مصرف آب باشد.