Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  حوزه هنری استان یزد، دفتر طنز حوزه هنری انقلاب اسلامی با هدف کشف، استعدادیابی، آموزش و رشد علاقه‌مندان طنز در سراسر کشور فراخوان اولین رویداد آموزشی طنز «قلمه» را منتشر کرد.
این رویداد ملی هر دوره به میزبانی یک استان برگزار می‌شود و نخستین دوره آن روزهای ۱۹و ۲۰ بهمن‌ماه با همکاری «حوزه هنری یزد» و «مکتب مهر» در استان یزد برگزار خواهد شد.
در نخستین رویداد قلمه، داوود امیریان نویسنده رمان‌های پرفروش طنز، کارگاه‌های داستان و رمان طنز و آشنایی با شیوه‌های خلق طنز و کمدی را برگزار می‌کند.
امید مهدی‌نژاد شاعر و مدیر مجله طنز سه‌نقطه نیز به ارزیابی استعدادهای شعر طنز می‌پردازد و کارگاه‌های نقد شعر و نثر طنز را برگزار می‌کند.
همچنین علیرضا گیلان‌پور بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، کارگاه‌هایی با محوریت نمایش کمدی و موضوعاتی چون زبان طنز؛ زبان بدن برگزار خواهد کرد.
عباس حسین‌نژاد مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور و مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد نیز در این رویداد حضور خواهند داشت.
رویداد ملی قلمه تلاشی برای شناخت استعدادهای طنز و معرفی آنها به عرصه‌های مختلف رسانه، سینما و تئاتر است.
طنزپردازان و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب آگاهی بیشتر می‌توانند به وبگاه قلمه به نشانی https://ghalame.ir مراجعه کنند.
اولین دوره این رویداد ملی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰) بهمن‌ماه از ساعت ۸ تا ۱۸ در حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت‌الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود.

برای ورود به صفحه ثبت نام کلیک کنید