Print Friendly, PDF & Email

مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدینه العلم کاظمیه یزد با حضور ارادتمندان اهل بیت در حال برگزاریست.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما، مسئول برگزاری این مراسم بیان کرد: برای رعایت فاصله اجتماعی فرش ها را با فاصله نیم متری در صحن مدرسه پهن و روی هر قالی با علامت های مشخص شده طبق دستورالعمل بهداشت در مورد رعایت کردن فاصله علامت گذاری شده است.

وی افزود: برای برگزاری این مراسم فضای باز کاظمیه انتخاب شده و باز بودن اطراف محوطه نیز از بارزترین ویژگی مکانی جهت جریان یابی هوا است.

ورودی خواهران و برادران نیز در این مراسم به صورت مجزا در نظر گرفته شده و خادمین سلامت درب ورودی با کنترل کردن مستمعین در حفظ و سلامتی عزاداران همراهی می کنند.

مسئول برگزاری این مراسم گفت: برنامه در دهه اول محرم به مدت ده شب از ساعت ۲۱ الی ۲۳ با سخنرانی حضرات عالم و سید کمال باقری و مداحی حجت الاسلام و المسلمین علیانژاد برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد:این برنامه به صورت مشارکتی از طرف موسس حوزه علمیه آیت الله «سیدمحمدکاظم مدرسی» و هیئت انصار المهدی برنامه ریزی شده است.

استقبال باشکوه مردم از این مراسم که حتی شعاع مجلس را تا خیابان اطراف مدرسه نیز کشانده است بسیار ارزشمند است و برای رعایت بهداشت عزاداران حسینی با ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برنامه حضور داشته و حدالمقدور از اجتماع در ورود و خروج جلوگیری می شود که مردم عزیز نیز در این زمینه همکاری خوبی دارند.

شایان ذکر است این برنامه از شبکه استانی تابان به صورت ضبطی و در زمان مشخص پخش شده و در فضای اینستاگرام هیئت نیر به صورت آنلاین قابل دسترسی است.