Print Friendly, PDF & Email

شروع به کار بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی  با شعار «با قصه لبخند بسازیم» در یزد برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری فارس یزد ؛ عالیه قوامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد  در حاشیه افتتاح جشنواره قصه گویی یزد، با بیان این‌که در این دوره جشنواره قصه گویی ۶۰ قصه گو حضور دارند، اظهار کرد:‌ ما در استان یزد میزبان قصه‌گویانی از داخل و خارج کشور هستیم.

وی حضور قصه‌گویانی از کشورهای آرژانتین، هند، آفریقای جنوبی، اسکاتلند، انگلیس، ترکیه، تانزانیا، کنیا، مالزی، اوگاندا، لبنان و فرانسه را از جمله مزیت های این رویداد فرهنگی دانست و افزود:‌ این جشنواره شامل بخش‌های مختلف قصه‌گویی نظیر قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، بخش بین‌الملل، بخش زبان اشاره، بخش مدرن و کلاسیک است.

قوامی گفت: محور موضوعات نیز قصه‌های قرآنی دینی و مذهبی، قصه نامداران، قصه‌های اراده و پیشرفت، قصه‌های کسب و کار‌ها و قصه‌های آزاد تعین شده است.

وی با اشاره به شعار جشنواره با عنوان «با قصه لبخند بسازیم» تصریح کرد: همه اقشار مختلف جامعه به خصوص دانش‌آموزان مدارس و خانواده‌ها از اجرای قصه‌گویان در یزد بهره‌مند می‌شود، همچنین تعدادی از قصه‌گویان به سایر شهرستان‌ها و نقاط مختلف شهر اعزام می‌شوند و اجرای قصه خواهند داشت.

۶۰ قصه‌گو در این مرحله جشنواره بین‌المللی قصه گویی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و بیست و پنجمین مرحله این جشنواره برای دومین سال متوالی به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.