Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  : سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد از ۲۳ الی ۲۵ برگزار می شود و تئاتر های راه یافته به این جشنواره در تالار هنر، گذر فرهنگ و هنر و پلاتو پاییز اجرا خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد ؛ عابدی ادامه داد: نمایش از جایگاهی تحول آفرین در جامعه برخوردار است که می‌تواند به زیبایی حقایق را مطرح کند و در سال گذشته ۵ رویداد بزرگ تئاتری در استان برگزار شد .

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در یزد ۲۵۰ سانس اجرای نمایش صورت گرفت که با توجه به برنامه ریزی و تسهیل‌گری انجام شده به ویژه اهتمام ویژه گروه‌های هنری در سال گذشته اجرای ۱۷۲۵ سانس نمایش صحنه‌ای و خیابانی را در تقویم هنری ثبت کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان داشت : رشد ۷ برابری اجرای نمایش را در سال گذشته شاهد بودیم و که با موضوعات روز جامعه به ویژه سبک زندگی اسلامی ایرانی، خانواده و ارزش‌های اصیل بومی منطقه‌ای اجرا شد و این آثار در عرصه ملی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

سید عباس دهقان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز  افزرود : سی و سومین جشواره تئاتر استان یزد از ۲۳ آبان آغاز می شود و جمعا ۸ اثر در بخش صحنه و ۶ اثر نیز در بخش خیابانی پذیرفته شد که اجرا خواهد گردید .

جعفر دل دل، مسئول برگزاری جشنواره تئاتر استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت : ارتقای تئاتر با نقد خواهد بود و لذا امسال برای اولین بار این بخش هم در جشنواره خواهد بود و بخش خیابانی نیز امسال به این جشنواره اضافه شده است و دوره های آموزشی نیز در این ماراتن هنری ۳ روزه اجرا می گردد .