سید ابوالفضل موسوی بیوکی :
Print Friendly, PDF & Email

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، گفت: با برگزاری این رویداد که سبب توسعه فرهنگی یزد می‌شود امیدواریم با حضورفعال نویسندگان و ناشران یزدی شاهد افزایش اقبال عمومی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به ویژه توجه به کتب یزدی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ؛ سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش استان و افتخارآفرینی دانش‌آموزان یزدی در سطح کشور، اظهار کرد: مطالعه کتب غیردرسی لازمه پیشرفت دانش‌آموزان در ابعاد مخالف است.

وی افزود: مردم دارالعلم یزد دانش‌محور و دانش‌بنیان هستند و با این شرایط باید در سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی نیز سرآمد باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به رشد فیزیکی شرایط کتابخوانی تأکید کرد و گفت: در توجه به زیرساخت‌های لازم کتابخانه‌ها در اولویت هستند که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های شایانی در این حوزه بوده‌ایم.

موسوی بیوکی در ادامه تصریح کرد: تولید کتاب و محتوای ناب از دستآوردهایی است که باید بیش از پیش به آن بها دهیم و با تدوین شرایط مناسبی نویسندگان و ناشران را به حضور فعال در این عرصه ترغیب کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری دومین رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، گفت: در همه ملیت‌ها ارزش و فرهنگ‌های ارزشمندی وجود دارد که بهترین و مطمئن‌ترین راه حفظ و نشر آن در سطح ملی و جهانی کتابت این فرهنگ و توزیع و انتشار از طریق کتاب است، حال آن‌که مردمان یزد جهانی در طول تاریخ با شاخصه‌هایی فرهنگی زبانزد بوده‌اند و این نام نیک را باید در قالب کتاب در تاریخ ثبت کرد.

وی با اظهار خرسندی از برگزاری رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد، ادامه داد: برگزاری این رویداد که سبب توسعه فرهنگی یزد می‌شود را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با حضور فعال نویسندگان و ناشران یزدی شاهد افزایش اقبال عمومی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و به‌ویژه توجه به کتب یزدی باشیم.

موسوی بیوکی در آخر بر انتشار کتبی مبنی بر شرح حال عالمان و بزرگان فرهیخته ادبی، هنری، فرهنگی و دینی استان یزد تأکید کرد.