Print Friendly, PDF & Email

در آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان، از ۱۸ کتاب جدید در حوزه ایثار و شهادت در استان یزد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد , شامگاه سه شنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱  استاندار یزد در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گفت: از بهترین روش‌ها برای گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه اسلامی و بین مردم و جوانان، ترویج

فرهنگ مطالعه در حوزه شهداست.

مهران فاطمی با بیان اینکه تاکنون در این خصوص در استان اقداماتی صورت گرفته ادامه داد: باید مسئولان و نهادهای فرهنگی و تبلیغی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اقفدام کنند.

این مسئول اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها  با همکاری تشکل‌های فرهنگی و علاقه‌مندان موضوع  مهمی است که هرچند تاکنون اقداماتی صورت گرفته ولی به دلیل اهمیت باید گسترش یابد.

فاطمی بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی که در استان  برای گسترش فرهنگ ایثار صورت گرفته مورد تاکید و حمایت است و همه در قبال زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مسئول هستند.

بعد از دفاع مقدس تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب در این حوزه با همکاری رزمندگان بسیجی و سپاهی و پیگیری نویسندگان مختلف در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد به چاپ رسید.

 استان یزد  با حدود یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود ۸۰۰ آزاده دارد.