Print Friendly, PDF & Email
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از رشد ۷ برابری اجرای نمایش صحنه‌ای و خیابانی در یزد با اولویت طرح دغدغه‌های اجتماعی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد؛ احسان عابدی اظهار داشت: نمایش از جایگاهی تحول آفرین در جامعه برخوردار است که می‌تواند به زیبایی حقایق را مطرح و با بهره‌گیری از عناصر فرهنگی و ارزشی به ارائه الگوی کارآمد و موثر زندگی در ابعاد مختلف کمک کند.
وی در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ در یزد ۲۵۰ سانس اجرای نمایش صورت گرفت که با توجه به برنامه ریزی و تسهیل‌گری انجام شده به ویژه اهتمام ویژه گروه‌های هنری در سال گذشته استان یزد اجرای ۱۷۲۵ سانس نمایش صحنه‌ای و خیابانی را در تقویم هنری خود ثبت کرد.
وی ضمن اشاره به رشد ۷ برابری اجرای نمایش در سال ۱۴۰۱ و بهره‌مندی هر چه بیشتر مردم از ظرفیت‌های هنرنمایشی در یزد خاطرنشان کرد: از جایگاه موضوع نیز نمایش‌های اجرا شده بر موضوعات روز جامعه به ویژه سبک زندگی اسلامی_ایرانی، خانواده و ارزش‌های اصیل بومی_منطقه‌ای متمرکز شده است که خوشبختانه شاهد درخشش این آثار در عرصه ملی و سکوی جشنواره‌های مختلف هنری نیز بوده‌ایم.