Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :مستند «همچو حافظ» به کارگردانی سید مسعود آستانداری به بخش مسابقه نخستین جشنواره فیلم‌ کوتاه مستند «زنده رود» اصفهان راه یافت.

پایگاه خبری یزد باما :به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: هیأت انتخاب اولین جشنواره فیلم‌ کوتاه مستند «زنده رود» ۳۱ اثر در بخش ملی و ۱۲ مستند در بخش ویژه را برای حضور در بخش نهایی این جشنواره معرفی کرد که مستند «همچو حافظ» از تولیدات حوزه هنری یزد به نویسندگی، کارگردانی و تصویربرداری سید مسعود آستانداری در بخش مسابقه ملی حضور دارد.
این مستند 20 دقیقه‌ای زندگی یک دختر بچه‌‌ افغانستانی ساکن شهر یزد را روایت می‌کند که شیفته ادبیات فارسی است و آرزو دارد روزی اشعاری همچو حافظ بسراید…
این مستند پیش از این در چندین جشنواره ملی حضور داشته و در بخش مستند جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز نامزد دریافت جایزه بوده است.
طبق اعلام ستاد برگزاری جشنواره، مستند «همچو حافظ» روز سه‌شنبه 28 دی‌ماه بین ساعت 11 الی 13 در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اصفهان به نمایش در می‌آید.
IMG 8222%20 %20Copy
غلامرضا مهیمن، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌، فرشاد احمدی، سیدمجتبی رضوی و فرهاد بردبار هیأت انتخاب آثار این جشنواره بودند.
گفتنی است: مستندهای «گاهی فقط عشق» به کارگردانی احمد صراف یزد، «او سیا» به کارگردانی علیرضا دهقان و «پرواز» ساخته سیدسجاد ابطحی دیگر آثار هنرمندان یزدی راه یافته به بخش مسابقه ملی این رویداد هنری هستند.
هم‌افزایی میان توسعه علمی، صنعتی و هنری کشور از طریق ارتباط فعالان حوزه هنر، فیلم و سینما با مدیران بخش‌های علمی و صاحبان صنایع کشور، مستندسازی تصویری توانمندی‌ها و معرفی فعالیت‌ها و توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، توسعه و رونق بازار کسب و کار داخلی با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.
نخستین جشنواره فیلم کوتاه مستند «زنده‌رود» در سه بخش ملی، ویژه و سینمای مهاجرت از 27 تا 30 دی‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود.