Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب(جشنواره استانی یزد) در شهرستان تفت خبر داد.

پایگاه خبری یزد باما :علی غیاثی ندوشن افزود:این جشنواره باهدف حمایت از فیلمسازان یزدی و شناسایی پتانسیل و ظرفیت های استان یزد در قالب ارایه فیلم کوتاه برگزار خواهد شد.
وی موضوع این جشنواره را کلیه فیلم های تولید شده توسط فیلم سازان یزدی از سال ٨۵ تا سال ٩۵  ودر محدوده جغرایایی استان یزد اعلام کرد و گفت:فیلم های کوتاه مستند وداستانی برای شرکت دراین جشنواره می تواند با موضوعاتی از قبیل؛ایثار و شهادت،آیین ها ومراسم های دینی ومذهبی،اقتصاد مقاومتی و صنعت،فرهنگ عامه و آداب و رسوم،آثار و مفاخرفرهنگی یزد،میراث فرهنگی و صنایع دستی ،بازیهای بومی محلی،آثار تاریخی یزد،خانواده و سبک زندگی،کار و تلاش وآب و کویرو…ارایه  شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد آخرین مهلت ارسال آثار را به دبیر خانه جشنواره ١٣آذرماه سالجاری بیان کرد و افزود:از برگزیدگان جشنواره با اهدای تندیس و دیپلم افتخار وجایزه نقدی  طی مراسمی تجلیل بعمل خواهد آمد.غیاثی ندوشن افزود:این جشنواره در دوبخش اصلی شامل؛ مسابقه فیلم های کوتاه داستانی و مسابقه فیلم های کوتاه مستند و همچنین بخش جنبی شامل؛کارگاههای آموزشی و تخصصی فیلم کوتاه ، جلسات نقد و بررسی آثارو بخش ویژه فیلمسازان تفتی برگزارخواهد شد.
وی گفت:علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیر خانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت ارسال نمایند.
یادآوری می شوداولین جشنواره فیلم کوتاه آفتاب سال ٨۴با گستره ملی در یزد برگزار شده بود.