Print Friendly, PDF & Email

فرمانده سابق سپاه الغدیر یزد و از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: جهاد تبیین و ارائه خدمات نظام و انقلاب به مردم و جوانان موجب خنثی شدن جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن است.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار مهدی فرهنگ دوست سه‌شنبه شب در آیین افتتاحیه اولین دوره روایتگری مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مهریز افزود: باید دستاوردهای گسترده نظام و انقلاب اسلامی به نحو مناسب به اطلاع مردم و جوانان رسانده شود.

وی به دشمنی‌های استکبار علیه ایران به خصوص در زمان حال با جنگ ترکیبی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: به رغم گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی هنوز برکات فراوان نظام در بخش‌های مختلف شایسته برای مردم و جوانان اطلاع رسانی نشده است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان برای ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب اسلامی به صورت گسترده از تمامی اهرم‌های فرهنگی و تبلیغاتی، رسانه‌های گروهی مختلف و فضای مجازی استفاده می‌کنند و باید نیروهای انقلابی مقابل آنها ایستادگی کنند.

فرهنگ دوست بیان کرد: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و روایتگری از دوران دفاع مقدس و حوادث انقلاب و انتقال آن به مردم به خصوص جوانان باید در راس فعالیت تشکل‌های مردمی و انقلابی قرار گیرد که کاری مهم و ضروری است.

در این مراسم امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی و نیروهای بسیجی و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان حضور داشتند.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند.

از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند و در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.