مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد :
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت:چاپ اشعار شاعران با همکاری دولتمردان و پیگیری مسئولان نه تنها به معرفی این قشر فرهیخته کمک می کند، بلکه عاملی برای توسعه فعالیت های ادبی در میان جوانان است و مجموعه فرهنگی دولت مردمی سیزدهم در استان انتشار آثار آنان را در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از ایرنا- یزد، مجید جوادیان‌زاده دوشنبه شب در آیین رونمایی از کتاب ۲۵ نفر شاعران شهرستان مهریز افزود: شعر پیش از آن که امری فرهنگی باشد، موضوعی اجتماعی است و در استان یزد از  دیرباز تاکنون در تمامی شهرستان‌ها و مناطق حلقه‌ها و نشست‌هایی با هدف توجه به شعر و نقد آثار شاعران شکیل شد و آثاری هم به چاپ رسید.

وی با قدردانی از همکاری شاعران و پیگیری مسئولان یزد در چاپ آثار شاعران در بخش‌های مختلف، هدف از چاپ مجموعه اشعار شاعران شهرستان‌ها را، ایجاد بستری برای معرفی آنها دانست و ادامه داد: این کتاب تجربه اول و گام نخست در مسیر معرفی بخشی از کار فرهنگی شاعران است ، با  حمایت و همراهی صاحب‌نظران مسیر آینده آن هموارتر می‌شود.

همچنین امام‌جمعه مهریز گفت: برای انتقال خدمات اقشار مختلف به خصوص شاعران باید همواره نسبت به چاپ آثار  آنان بین مردم و جوانان با همکاری و پیگیری مسئولان بیش از گذشته در شهرستان اقدام کرد و باید دولت در این راستا حمایت های لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

عبدالرضا محی‌الدینی در این آیین ادبی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز با همکاری شاعران برای چاپ کتاب تلاش زیادی کرد ، باید به کار نویسندگی و چاپ آثار آنها که امری مهم و ضروری محسوب می‌شود همه در کنار هم همکای  کنند.

همچنین حسن زارعیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: یکی از برنامه‌های مهم و محوری این اداره با همکاری مسئولان چاپ آثار نویسندگان و شاعران منطقه است و این حرکت ادبی و فرهنگی با  در منطقه همچنان ادامه دارد .

وی از مسئولان فرهنگی و تبلیغی و همراهی شاعران شهرستان برای چاپ این کتاب قدردانی کرد و گفت: برای انتشار آثار شاعران و نویسندگان همکاری لازم با همراهی افراد علاقه‌مند در منطقه صورت می‌گیرد که نقش مهمی در ایجاد انگیزه، معرفی نخبگان و انتقال اهداف به مردم و جوانان دارد.

در این آیین از کتاب شاعران مهریز رونمایی شد  و مجموعه شعر شاعران مهریز به همت اداره‌کل فرهگ و ارشاد اسلامی استان یزد از سوی انتشارات « یادداشت نو» در پاییز سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید و مشتمل بر اشعار ۲۵ تن از شاعران شهرستان است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده و این شهرستان ۳۰ شاعر دارد.