Print Friendly, PDF & Email

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: از آتار نمایشی و تئاترهایی که با موضوع جمعیت و جوانی آن اجرا شود حمایت ویژه می شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزار ایرنا -یزد ؛  علی اکبر عزیزی در  شورای سیاست گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان با اشاره به ظرفیت های فراوان یزد در موضوعات مختلف از جمله هنرنمایی افزود: ما امروز در سطح کشور بازیگران و هنرمندان سرشناس در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر داریم که از افتخارات استان هستند و این نشان دهنده غنی بودن فرهنگ یزدی است.

وی تصریح کرد: امروزه هنرمندان یزدی می توانند با بهره مندی از محتواهای دینی، مذهبی، انقلابی و فرهنگ اصیل یزدی آثار فاخری را در حوزه تئاتر ارائه دهند و ما نیز از این محتواها حمایت خواهیم کرد.

معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به تأثیرگذاری هنر سینما و تئاتر در جوامع جهان اشاره کرد و گفت: امروزه سینماهای هالیوود و بالیوود در سیاستگذاری جهان موثر بوده و دنیا را به واسطه این هنر تصرف کرده اند اما متاسفانه ما در این زمینه علی رغم ظرفیت های غنی فرهنگی غفلت نمودیم.

عزیزی پرداختن به مسائل استان به زبان هنر را از ماموریت های هنرمندان یزدی به ویژه هنرمندان عرصه نمایش عنوان کرد و اظهار داشت: برای نمونه موضوع آب که امروزه نه تنها یک مسئله استانی و کشوری بلکه جهانی است میتواند مورد توجه هنر نمایش قرار گرفته و مردم را نسبت به اهمیت این نعمت الهی متوجه ساخت.

رییس شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه  زیر ساخت تئاتر در استان تنها سالن سینما و تئاتر نیست بلکه اصلی ترین زیر ساخت آموزش و تربیت نویسندگان قوی و مستعد است گفت: در حوزه تئاتر آنچه مد نظر این دولت بوده و در دستور کار قرار دارد ورود جدی به عرصه نمایشنامه نویسی است چرا که با وجود بازیگران و کارگردانان متبحر در استان در زمینه متن و محتوای ارزشمند لنگ می‌زنیم که باید این حرکت از همین امسال شروع شود.

عزیزی، شناسایی استعدادها در مدارس و استفاده از سرمایه های موجود را دو راهکار حرکت در مسیر تربیت نویسنده و نمایش نامه نویس عنوان کرد و تصریح کرد: البته در این میان استفاده از ظرفیت های گروه های بچه های مسجد نیز حائز اهمیت است.

معاون استاندار یزد  با بیان اینکه شهرداری ها و شوراهای شهر موظف به ایجاد زیر ساخت های هنرهای نمایشی هستند اظهار داشت: شخصا موضوع پروژه های در آستانه افتتاح را پیگیری کرده و امیدواریم بتوانیم با این اقدام بخشی از نیازها در این زمینه را مرتفع نماییم.