Print Friendly, PDF & Email

جلد چهارم کتاب «یزد؛ یادگار تاریخ» تالیف حسین مسرّت در قطع رحلی، مصوّر و در ۶۰۰ صفحه در خصوص فرهنگ و تاریخ یزد به رشته تحریر درآمده و به تازگی وارد بازار نشر ‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛ نویسنده این کتاب  افزود:این کتاب در بردارنده ۱۶۰ گفتار در زمینۀ تاریخ، ادبیّات، فرهنگ، هنر، گویش، معماری، نام‌آوران و بزرگان، نقد و معرّفی کتاب، فرهنگ عامّه و غیره دارای ۶ فصل است.

حسین مسرت افزود: خطوط خوش این کتاب همه به خط استاد محمود رهبران، خوشنویس نامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد :کتاب با مقدمه‌ای به قلم دکتر محمّدحسین پاپلی یزدی با عنوان «پاسدار فرهنگ و تمدن» درباره کوشش‌های نویسنده در راه پاسداشت فرهنگ بومی یزد آغاز می‌شود.

مسرت افزود: در آغاز کتاب، متنی ادبی با خوشنویسی استاد رهبران با عنوان «کوچه‌های شهر یزد» آمده است و همین گفتار در پایان کتاب به زبان‌های ایتالیایی، چینی، عربی، اردو، روسی، اسپانیایی، انگلیسی و فرانسوی از سوی دکتر پیر دونینی، فاطمه جعفری، دکتر ابوطالب درّانی، دکتر فاطمه سماواتی و دکتر خوزه کاسیاس فرر ترجمه شده است.

این پژوهشگر تاریخ بیان کرد: گفتارهای کتاب با تصاویر وابسته بدان غنایی دوچندان گرفته، ضمن آنکه در میان فصل‌های کتاب سه بخش تصویر رنگی از دیدنی‌های یزد به‌صورت گلاسه در ۲۴ صفحه از هنرمندان نامی عکاس استان یزد جای گرفته است.