Print Friendly, PDF & Email

 رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری جشنواره کودکان کار با عنوان «باز باران» ،۲۲ خرداد در این شهر گفت: این جشنواره در راستای بسترسازی اجتماعی به منظور حذف تکدی‌گری کودکان در سطح شهر برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد ، حجت الاسلام مجتبی صداقت در نشست برنامه ریزی جشنواره مورد اشاره افزود: همچنین تجدید دوستی و ارتباط کودکان کار و دیگر اقشار جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه  این جشنواره یک هفته ادامه دارد اظهار داشت: در جشنواره مذکور تلاش شده این بخش از مسئولیت اجتماعی سازمان های ذیربط نیز مدنظر قرار گیرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد یادآور شد: برگزاری بازارچه خیریه، افتتاح مرکز کار کودکان خیابانی، کارگاه آموزشی و مهارتی، تماشای فیلم، تئاتر خیابانی، پخش بروشور آموزشی، مسابقه نقاشی و قصه گویی، پویش دوچرخه سواری، مسابقه ورزشی و پایش سلامت و بهداشت از بخش های در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

وی برگزاری جشنواره باز باران را فرصتی مناسب برای معرفی اهداف و برنامه ها در راستای توسعه آگاهی عمومی و جلب مشارکت اقشار جامعه از جمله سازمان های دولتی، سمن ها و خانواده ها در راستای فراهم آوردن امکان تحصیل، کار و سلامت کودکان کار و خیابانی برشمرد.

صداقت با اشاره به اینکه مسئله کودک کار موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری در برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بوده است، اظهار داشت: برای تحقق این مهم، نیاز به نوعی جریان سازی و همراهی اجتماعی است و جشنواره استانی فرهنگی و اجتماعی باز باران در راستای فرهنگ سازی نحوه رفتار با کودکان کار و خیابانی و آموزش و تحصیل این کودکان برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است سازمان‌هایی مانند بهزیستی، اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، معاونت خدمات شهری شهرداری، دفاتر تسهیل گری و سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه کودکان کار یکدل شوند و با عزم جدی و برنامه ریزی دقیق تری در این مسیر با ما همکاری کنند.

 محمد فکر، مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های بسیاری برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی را موثر دانست و گفت: از این قشر جامعه انتظار می‌رود که تمام اقشار جامعه را درگیر مسائل اجتماعی کنند و آنها را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره درگیر کنند زیرا تا همه مردم در این زمینه دغدغه‌مند نشوند، این معضل در استان به‌ درستی حل نخواهد شد.