Print Friendly, PDF & Email

 ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره منطقه‌ای شعر سرباز وطن به میزبانی شهرستان مهریز برگزار می شود و شاعران برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا پایان آذرماه برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا– یزد، احسان عابدی  در نشست خبری جشنواره شعر منطقه‌ای سرباز وطن ، افزود: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی این جشنواره امسال به صورت منطقه‌ای در مهریز برگزار می‌شود .

وی ادامه داد: با همراهی و حمایت مدیران شهرستان مهریز این جشواره به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد و شاعران استان های یزد، کرمان، فارس ، اصفهان و خراسان جنوبی می توانند آثار خود را تا پایان آذرماه برای این جشنواره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: دولت سیزدهم اهتمام جدی نسبت به حوزه فرهنگ دارد، در مجموع طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۶۰ رویداد در حوزه شعر و ادب در استان یزد با مسئولیت این اداره کل برگزار شده است.

عابدی اظهار داشت: همچنین کارگاه‌های استعدادیابی نیز در شهرستان‌های مروست و خاتم برگزار شد که با استقبال نوجوانان و جوانان این ۲ شهرستان همراه بود و با تمرکز بر شهرستان های کمتر برخوردار سعی می شود تا جریان سالم و جدیدی را در حوزه شعر استان فعال کنیم.

فرماندار شهرستان مهریز نیز در این نشست گفت: هفته‌های خاصی برای هنر دوستان و هنرمندان شهرستان تعریف شده و لذا هر هفته برنامه ای فرهنگی اجرا می شود و یادواره شهدا نیز در چندین مورد برگزار شده است.

محمد دهقان بنادکی افزود: ذره ای از ایثارگری های شهدا قابل جبران نیست و باید سعی کنیم تا شرمنده شهدا نشویم و برگزاری این رویدادها شاید بتواند بخش کوچکی از وظیفه ما را در این راستا جبران کند.

وی اظهار داشت: در رویداد منطقه ای شعر سرباز وطن سعی شده از ظرفیت های شهرستان استفاده شود و لذا رویدادهای مختلفی در ایام برگزاری این جشنواره انجام خواهد شد و از همه شعرای استان های اعلام شده، درخواست داریم تا حضوری پرشور در این جشنواره داشته باشند .

عالیه مهرابی مسئول هیئت داوران جشنواره منطقه ای شعر سرباز وطن مهریز نیز در این نشست گفت: در این جشنواره از ۸ رتبه برتر و همچنین ۵ رتبه قابل تقدیر تجلیل خواهد شد و سه موضوع مکتب حاج قاسم، رویای حاج قاسم که در محور مقاومت و رویای بی اسرائیلی است و همچنین شخصیت حضرت زهرا (س) برای این جشنواره انتخاب شده است .

حمید رضا زارع شهردار مهریز نیز در این نشست گفت: برنامه های جانبی برای این جشنواره پیش بینی شده و ۱۰ روز شهر و استان درگیر این رویداد منطقه ای است و کارگاه تخصصی شعر نیز برگزار می شود.

سید محمد امین بیدکی رییس شورای اسلامی شهر مهریز نیز در این نشست گفت: گرامیداشت شهدا بر همه ما واجب است و برای این گرامیداشت استفاده از زبان هنری شعر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

محمدرضا دهقان نیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز نیز در این نشست گفت: بیش از ۶۰ شاعر در این شهرستان فعالیت دارند که در جشنواره استانی سال گذشته، بیش از ۴۰ شاعر آثار خود را به جشنواره ارسال کردند و ۲ اثر نیز از شاعران مهریزی برتر شد.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره منطقه ای شعر سرباز وطن رونمایی شد.