Print Friendly, PDF & Email

به همت خانه فرهنگ ایران در «کراچی»، گروه تئاتر «پتواژ»، اعزامی از جمهوری اسلامی ایران در جشنواره بین‌المللی تئاتر پاکستان روی صحنه رفت.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از پایگاه خبری  ایران تئاتر ، هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر پاکستان، روز سه‌شنبه ۱۱ مهر شاهد اجرای نمایش «تیک تاک» با هنرنمایی یزدی‌ها شد.

نمایش «تیک تاک» به قلم مهدی صالحیار و کارگردانی احمد ندافی، با بازی مریم هاشمی، علیرضا کاغذگران، مهدی سرسنگی و رضا اعظمی‌راد، توسط گروه هنری اعزامی از یزد در سالن شورای هنری شهر کراچی، مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان و با حضور چهره‌های هنری آن کشور و علاقه‌مندان به فرهنگ ایران، به صحنه رفت.

داستان «تیک تاک» که شامگاه سه‌شنبه در سالن اصلی شورای هنری کراچی اجرا شد، بر تأثیرات جسمی و تا حدودی روانی جنگ تاکید دارد.

در این اجرا، حسن نوریان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و سعید طالبی‌نیا، رییس خانه فرهنگ ایران در شهر کراچی به همراه اعضای خانواده‌های خود حضور داشتند و عملکرد درخشان هنرمندان کشورمان را تشویق کردند.

همچنین دیپلمات‌های خارجی مقیم در کراچی از جمله سرکنسول‌های فرانسه، عمان، افغانستان، مالزی، کویت، ترکیه و اندونزی، ضمن حضور در این رویداد هنری، گروه تئاتر ایران را مورد تشویق قرار دادند.
لازم به ذکر است با توجه به اینکه این جشنواره رقابتی نبوده در پایان جشنواره یک نمایش به عنوان برگزیده انتخاب و تندیس جشنواره را دریافت خواهد کرد.
در این جشنواره علاوه بر کشور میزبان گروه هایی از کشورهای آمریکا، آلمان، مصر، سریلانکا، ترکیه و…. حضور داشته اند.
اختتامیه  این رویداد بین المللی ۱۶ مهرماه ساعت ۶:۳۰ عصر به وقت ایران در شهر کراچی برگزار خواهد شد.