Print Friendly, PDF & Email

سرپرست حوزه هنری یزد گفت: تولید و انتشار ۱۰ عنوان کتاب، ۱۰ فیلم کوتاه، ۳ قطعه موسیقایی، برگزاری ۹ محفل طنز، رونمایی ۱۲ عنوان کتاب، برپایی ۱۱ نمایشگاه هنری و برگزاری ۲۲۰ جلسه کارگاهی جزو مهم‌ترین اقدامات این نهاد در استان است.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما ؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا یزد , محمدصادق کوچک‌زاده در گفتگویی با این خبرگزاری به تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه هنری استان در سال ۱۴۰۰ و هفت ماهه سال جاری پرداخت و افزود: تولید آثار هنری و ادبی فاخر و پرورش استعدادهای خلاق و متعهد به اسلام و انقلاب اسلامی جزو اولویت‌های این نهاد است.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش مضاعف در زمینه اعتلای فرهنگ و هنر ادامه داد: خدای متعال را سپاسگزاریم که طی دو سال گذشته به رغم تمام مشکلات و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا و پیامدهای آن توانستیم با همدلی و هم‌اندیشی کارشناسان و هنرمندان گام‌هایی مؤثر در عرصه هنر و ادبیات برداریم و به سهم خویش در این عرصه نقش آفرین باشیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت کشف، پرورش، تربیت، حمایت و هدایت استعدادهای هنری و ادبی خلاق و جوان که همواره از اولویت‌ها و اهداف حوزه هنری یزد بوده است افزود: در دوره تحولی نیز بر اساس چشم انداز تعیین شده، موضوع آموزش و تربیت نیروی متعهد و دغدغه‌مند و پرورش هنرمند انقلابی یکی از رسالت‌های این نهاد است.

کوچک زاده با اشاره به برگزاری و تداوم دوره‌های آموزش تخصصی هنری و ادبی در حوزه هنری گفت: در این مدت کارگاه‌های آموزش داستان‌نویسی، رمان‌نویسی، شعر، طنز، استند آپ کمدی، کوفی‌نویسی تزیینی روی سفال، کوفی‌ تزیینی، آینه‌کاری در معماری ایران، مستندسازی با موبایل، تحلیل فیلم‌، نشست‌های تخصصی نقد و بررسی کتاب و دوره نویسندگی ویژه طلاب حوزه علمیه خواهران برگزار شده که بعضی از کارگاه‌ها به صورت هفتگی ادامه دارد و امیدواریم با تداوم این دوره‌ها استعدادهای خوب و توانمندی در حوزه‌های فرهنگ، هنر و ادب معرفی شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ هنرجو و علاقه‌مند به هنر و ادبیات در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۲۰ جلسه کارگاهی با حضور و تدریس اساتید و کارشناسان مطرح استان و کشور در استان یزد با موفقیت برگزار شده است.

انتشار کتاب و حمایت از فعالان این بخش مهم جزو برنامه‌های مهم حوزه هنری است 

وی هدف این کارگاه‌ها را ارتقاء دانش و توانمندسازی هنرمندان، نویسندگان، طنزپردازان و نوقلمان و به روز رسانی دانش و اطلاعات آنها دانست و اظهار کرد: رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های هنری و ادبی جوان و متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب، تربیت و معرفی هنرمندان و نویسندگان جوان و خوش آتیه، تولید محتوای تازه با توجه به تغییر زیست جامعه، آگاهی بیشتر از ذائقه مخاطبان امروزی، نقد و بازخورد آثار هنری و ادبی و آشنایی و تبادل نظر با هنرمندان و نویسندگان مطرح و فعال کشور از دیگر اهداف مورد نظر است.

سرپرست حوزه هنری استان یزد با اشاره به تولید و انتشار ۱۰ عنوان کتاب به قلم نویسندگان یزدی گفت: «خانه عمو حسین» روایت ایثار، مقاومت، مجاهدت و ابتکارات رزمندگان یزدی در دفاع مقدس نوشته مصطفی زمانی فر در ۲۵۰ صفحه، «رفیق» روایت زندگی و مجاهدت‌های شهید خلیل حسن‌بیگی از فرماندهان یزدی دفاع مقدس در ۱۶۲ صفحه به قلم الهام باقری و «جماران تا گُلف» روایت زندگی و رزمندگی فرمانده شهید حاج حسن دشتی در ۱۶۸ صفحه به نویسندگی مریم طباطبایی از جمله این آثار است.

کوچک‌زاده ادامه داد: «جان آتش» روایتی از زندگی فرمانده شهید محمدکاظم واعظ نوشته محمد بلوچی در ۱۶۴ صفحه، «به من نگو فرمانده» روایت زندگی سردار شهید مهندس محمود حاج مهدی‌ئی از فرماندهان یزدی یگان‌ مهندسی ـ رزمی دوران دفاع مقدس در ۲۸۰ صفحه به قلم نجمه‌السادات موسوی‌بیوکی و «اگر برگشتم» روایت‌ زندگی شهید محمدحسین حسن‌زاده نوشته مرضیه قائمی‌زاده در ۱۴۸ صفحه از دیگر آثار منتشر شده است.

وی با اشاره به تولید و انتشار چهار عنوان کتاب شعر از شاعران و طنزپردازان استان گفت: «اشعار محمود» گزیده اشعار آئینی و انقلابی محمود ملک‎‌ثابت در ۲۰۴ صفحه، مجموعه شعر «نسخه محرمانه» سروده سید محمدصادق آتشی شاعر و خواننده یزدی در ۱۴۴ صفحه، مجموعه غزل‌های فریبا قیومی‌زاده با عنوان «مادرانه‌ای برای غزل» در ۸۳ صفحه و «قُطب قُطاب» مجموعه شعر طنز محمد عظیمی معلم یزدی در ۷۲ صفحه سایر کتاب‌های منتشر شده حوزه هنری استان در سال گذشته و هفت ماهه امسال است.

سرپرست حوزه هنری استان یزد خاطرنشان کرد: برخی از این آثار به قلم رویش‌های کارگاه‌های نویسندگی، تدوین و به همت دفتر آفرینش‌‎های ادبی و واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

کوچک‌زاده ادامه داد: همچنین کتاب «تربیت انسانی، تمدن اسلامی»؛ منظومه بیانات تربیتی رهبر معظم انقلاب برای مجموعه‌های فرهنگی به کوشش وحید حُسنی در ۲۴۰ صفحه به همت مؤسسه فرهنگی تربیتی عروج دارالعباده و همکاری حوزه هنری یزد توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ عنوان کتاب از نویسندگان استان در دست تولید و انتشار است که به مرور به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: کتاب «در طلب گوهر عشق»‌؛ روایتی از زندگی و خاطرات آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، «حال همه ما خوب است» با موضوع آزادگان نوشته کرامت یزدانی، «درباره یک تسخیر» ماجرای تسخیر ساواک یزد در بهمن ۱۳۵۷ اثر هادی شمس‌الدینی، «غرب خون» ماجرای شهادت رزمندگان نوجوان یزدی در کردستان به قلم محمد بلوچی، «یک قدم تا شهادت» نوشته رقیه عادل با موضوع دفاع مقدس، «عکس آخر» خاطرات سید محمد فقیهی نوشته احسان عابدی، «مأموریت شش ماهه» با موضوع دفاع مقدس به قلم یوسف بدرالدین، «مرد شماره یک» با موضوع زندگی فرمانده شهید اکبر آقابابایی نوشته محمد بلوچی، «من داوطلبم» به قلم محسن سالاری، «حاج آقا میر» اثر محمد حیدری محمدی و «امین» به قلم مصطفی زمانی‌فر از جمله آثاری است که در مرحله تدوین، بازنویسی و انتشار قرار دارد.

کوچک‌زاده با بیان اینکه در این مدت همچنین از ۱۲ عنوان کتاب نویسندگان، شاعران و نوقلمان یزدی با موضوع‌های مختلف رونمایی شده است، گفت: «خانه عموحسین»، «حام»، «واو»، «سکه‌های سفالی»، «اشعار محمود»، «نسخه محرمانه»، «تربیت انسانی تمدن اسلامی» و مجموعه پنج جلدی «مین روب» شامل؛ «چت‌های باورنکردنی»، «مین‌های عمل نکرده»، «مین‌های عجیب و غریب»، «مناطق رنگی» و «باشگاه آدم فضایی‌ها» از جمله این آثار است.

وی افزود: در مراسمی نیز با حضور فاطمی استاندار یزد و خانواده شهید مبارز محمدحسین رمضانخانی از نمونه اولیه کتاب «محمد ایرانی» زندگی‌نامه و خاطرات این شهید نخبه یزدی و پوستر فیلم آن رونمایی شد.

حوزه هنری یزد آمادگی کامل همکاری با عموم علاقه‌مندان حوزه فرهنگی و هنری را دارد 

سرپرست حوزه هنری یزد مشارکت در تولید نمایش بزرگ «بهشت در آتش» نوشته حجت‌الاسلام سیدکاظم فلاح‌زاده به کارگردانی علی جاور در شهرستان ابرکوه را از برنامه‌های محوری حوزه هنری استان در عرصه هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: این اثر نمایشی با محوریت آموزه‌های دینی و اعتقادی، روایتی است تاریخی درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مظلومیت ولایت که بر لزوم بصیرت‌افزایی، آگاهی، دشمن‌شناسی، ولایت‌مداری و هوشیاری امت اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران تأکید می‌کند.

کوچک‌زاده با بیان اینکه این نمایش داستان برده‌ای به نام «سُهام» را روایت می‌کند که توسط حضرت زهرا(س) آزاد می‌شود و به شهر و دیار خودش برمی‌گردد اما پس از مدتی دوباره به مدینه می‌آید، ادامه داد: در تولید و اجرای این اثر بیش از ۶۰ هنرمند و عوامل بومی شهرستان ابرکوه همکاری داشتند.

وی با اشاره به اینکه این نمایش کاری از تئاتر بچه‌های مسجد شهرستان ابرکوه بود که با همکاری واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان و مجموعه فرهنگی ندای بهشت تولید و همزمان با ایام فاطمیه سال گذشته در این شهرستان به روی صحنه رفت، افزود: در مدت ۷ شب اجرا، حدود پنج هزار نفر از مردم و مسئولان استانی و کشوری از جمله محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی به تماشای این اثر نشستند.

این مسئول، اکران مستند «خلیل» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، مسئولان و مردم را یکی از برنامه‌های مهم سال گذشته واحد هنرهای تصویری این مرکز برشمرد و گفت: مستند «خلیل» به کارگردانی احمد صراف یزد و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان، روایتی از زندگی و رزمندگی سردار شهید «خلیل حسن‌بیگی» است؛ این فیلم شامگاه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز شهادت این فرمانده دلاور و سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا در سالن شهید منتظرقائم استانداری یزد رونمایی و اکران شد و از همسر شهید و کارگردان فیلم تجلیل به عمل آمد.

کوچک‌زاده، تولید ۱۰ فیلم کوتاه در باشگاه فیلم «ضُحی» حوزه هنری استان طی ۲۰ ماه گذشته از دیگر مواردی بود که کوچک‌زاده به آن اشاره و اظهار کرد: این آثار با عناوینی چون«فاصله»، «آبخوری»، «سفارش»، «دیوار»، «نیمکت»، «خانه تکانی»، «موضوع انشاء»، «غبار»، «کلینیک» و «عمو زنجیر باف» توسط فیلمسازان جوان و نوجوان یزدی با موضوع اجتماعی و افزایش جمعیت تولید شده است.

وی تولید و انتشار سه اثر موسیقایی را از برجسته‌ترین برنامه‌ها و اقدامات این نهاد در عرصه موسیقی برشمرد و گفت: یکی از این آثار که با استقبال چشمگیر مخاطبان، بارها در رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی پخش شد قطعه موسیقایی «ضد جنگ» با صدای سید محمدصادق آتشی شاعر و خواننده یزدی بود.

سرپرست حوزه هنری استان افزود: این اثر هنری و موسیقایی که با هدف بازگویی و نشان دادن تناقض‌های غرب در برخورد با انسان‌ها و اعتراض به تبعیض نژادی در جوامع غربی تولید شد، در واقع واکنشی به جنگ و درگیری‌های نظامی در مناطق شرقی اروپا و اوکراین است و به انتقاد از دوگانگی معیارهای غرب در برخورد با انسان‌ها می‌پردازد و چهره واقعی غرب را به نمایش می‌گذارد و جنگ و خون‌ریزی در هر نقطه‌ای از جهان را محکوم می‌کند.

کوچک‌زاده اضافه کرد: همچنین به مناسبت اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر سال ۱۴۰۰ سرود و نماهنگ «دعوت» به زبان‌های فارسی و عربی به ترتیب با شعر فارسی میلاد عرفان‌پور و شعر عربی مرتضی حیدری آل‌کثیر توسط این نهاد تولید و منتشر شد.

وی ادامه داد: در اجرای این سرود که به منظور نشر و گسترش فرهنگ و معرفت حسینی تولید شد ۱۰ نفر از گروه سرود «شمیم ولایت» یزد و شش نفر از گروه «القدر» اهواز همکاری داشتند. این اثر نیز علاوه بر رسانه‌ها و فضای مجازی در مراسم و برنامه‌های مختلف نیز پخش شده است.

سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به تولید قطعه موسیقایی «قبله نخست» با موضوع روز قدس گفت: این قطعه به مناسبت روز جهانی قدس و در واکنش به جنایت‌های رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی علیه مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین با صدای سید محمدصادق آتشی در سال جاری توسط حوزه هنری یزد تولید و منتشر شد.

تاکنون ۹ محفل طنز «قندشکن»(محافل ۳۰ تا ۳۸) با موضوعات مختلف به صورت حضوری و برخی به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی توسط حوزه هنری استان برگزار شده استکوچک‌زاده در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: از سال‌ گذشته تاکنون ۹ محفل طنز «قندشکن»(محافل ۳۰ تا ۳۸) با موضوعات مختلف به صورت حضوری و برخی به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی توسط حوزه هنری استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شاعران و طنزپردازان در این محافل علاوه بر شعر طنز، سروده‌هایی نیز در مدح و منقبت ائمه اطهار(ع) ارائه می‌کنند، افزود: «افزایش جمعیت و فرزندآوری»، «اوقات فراغت، کار و کتاب»، «رسم همسایگی، حُسن هم‌جواری و زندگی آپارتمان‌نشینی»، «از خودمان شروع کنیم!»، «نفس عمیق بکش! (کنترل خشم)»، «هنر انقلاب اسلامی»، «دخترها رحمتند»، «فرهنگ و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری یزد»، «ازدواج کن درست میشه!» (ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان، پایدار و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی) از موضوعات این محافل بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این محافل بیش از ۴۰ شاعر و طنزپرداز استانی و کشوری حضور داشتند که به طور میانگین در هر برنامه ۱۲ نفر به شعرخوانی و ارائه اثر پرداختند.

وی بیان کرد: انتشار شعرخوانی شاعران محفل «قندشکن» به ویژه با لهجه و گویش مناطق مختلف استان بازخورد بسیار خوبی در فضای مجازی و در بین مخاطبان استانی و کشوری و حتی جهانی (ایرانیان خارج از کشور و فارسی زبانان) داشته که معرف ظرفیت‌های هنری و ادبی این دیار است.

سرپرست حوزه هنری استان تصریح کرد: محافلی مانند قندشکن، زمینه مناسبی برای شاعران و طنزنویسان فراهم آورده تا با تلنگر و یادآوری مسائل و مشکلات اجتماعی در قالب طنز، جامعه را به سمت اصلاح امور و کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق دهند.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: در همین زمینه امسال نخستین جشنواره طنز عدلیه «دادخند» در دو بخش «جرائم و آسیب‌های اولویت‌دار» و «دستگاه قضایی» به همت دادگستری کل استان یزد و همکاری حوزه هنری یزد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

وی با اشاره به استعدادهای هنری و ادبی خلاق و توانمند در استان به ویژه در حوزه شعر طنز و برگزاری محافل و انجمن‌های ادبی از جمله محفل «قندشکن» گفت: این محفل طنز از سال ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر، ایجاد فضای شاد، بانشاط و امیدبخش در جامعه و همچنین تقویت و ارتقاء دانش طنزپردازان جوان و خلاق در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌آید.

سرپرست حوزه هنری یزد اظهار داشت: نویسندگان، شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان می‌توانند آثار طنز خود را در انواع شعر، نثر، داستان و استندآپ کمدی جهت خواندن و اجرا در محافل قندشکن از طریق رایانامه qandshekan@gmail.com یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ ارسال کنند.

کوچک‌زاده با اشاره به برگزاری  مجالس تعزیه ملی در استان بیان کرد: همزمان با ماه محرم، اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر امسال و سال گذشته، گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» به سرپرستی هادی صندوق‌ساز ۱۵ مجلس تعزیه‌خوانی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی در مناطق مختلف استان یزد اجرا کرد.

به گفته وی در این مجالس، تعزیه‌ «شهادت حضرت علی اکبر(ع)»، «شهادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)»، «بازار شام و شهادت حضرت رقیه(س)» و «حر بن یزید ریاحی» با همکاری ۲۰ هنرمند و تعزیه‌خوان بومی استان به اجرا درآمد.

گروه تعزیه‌خوانی «راویان عطش» از جمله گروه‌های تعزیه‌خوانی ملی شهر یزد است که در اجرای این هنر آئینی و نمایشی از تعزیه‌نامه‌های سیدمصطفی کاشانی(میر عزا) و آثار استاد جابر عناصری استفاده می‌کند.

پرده‌خوانی و تقویت و حمایت از فعالان آن جزو برنامه‌های مهم حوزه هنری یزد است 

سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به اجرای نقالی و پرده‌خوانی یکی از هنرمندان استان در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال گفت: به مناسبت اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان، مجلس پرده‌خوانی و نقالی «روایت عاشورا» توسط سیدعلی موسوی از فعالان این هنر آیینی با حمایت حوزه هنری در قالب ویژه برنامه «روایت راهیان» در جمع زوار و ارادتمندان اهل‌بیت(ع) در عمود ۱۶۰ مسیر نجف به کربلا اجرا شد که مورد استقبال زائران و مخاطبان ایرانی و غیر ایرانی قرار گرفت.

کوچک‌زاده همچنین با اشاره به برپایی ۱۱ نمایشگاه آثار هنری به صورت محیطی و مجازی در این مدت اظهار داشت: نمایشگاه نقاشی هنرمندان برجسته کشور به مناسبت میلاد امام علی(ع)، نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع انتخابات ۱۴۰۰، نمایشگاه پوستر و نقاشی هنرمندان مطرح کشور با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر، نمایشگاه پوستر گروهی «در امتداد نگاه امام» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع «افول شیطان بزرگ» به مناسبت ۱۳ آبان، نمایشگاه پوستر با عنوان «پیامبر مهربانی‌ها» به مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) از جمله این نمایشگاه‌ها است که به دلیل شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد.

وی اضافه کرد: نمایشگاه مجموعه آثار نقاشی و گرافیگ از اساتید برجسته و پیشکسوت هنر انقلاب به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، نمایشگاه پوستر، کارتون و کاریکاتور با عنوان «فلسطین تنها نیست»، نمایشگاه آثار تایپوگرافی (خط ‌گرافیک) با موضوع مهدویت، نمایشگاه مجموعه آثار تجسمی هنرمندان ایران و جهان با موضوع آزادی قدس، نمایشگاه آثار تجسمی (پوستر، تایپوگرافی و تصویرسازی) با موضوع هنر متعهد و انقلاب اسلامی از دیگر نمایشگاه‌های برگزار شده است.

این آثار در پایگاه اطلاع‌ رسانی www.artyazd.ir و صفحات مجازی حوزه هنری یزد در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

این مقام مسئول، آغاز عملیات عمرانی ساخت «پردیس سینمایی آسمان یزد» با حضور مسئولان استانی و کشوری را یکی از شاخص‌ترین اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و گفت: تابستان امسال در مراسمی با حضور محمدمهدی دادمان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مهران فاطمی استاندار یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان، عملیات عمرانی ساخت این پردیس سینمایی در زمینی به مساحت دو هزار و ۱۰۰ متر مربع در بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد آغاز شد که نوید بخش توسعه زیرساخت‌ها و رونق فرهنگی استان است.

کوچک‌زاده افزود: این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی با مشارکت شهرداری یزد و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «بهمن سبز» حوزه هنری در چهار طبقه با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در مدت دو سال در بلوار بسیج احداث می‌شود و دارای شش سالن سینما با ظرفیت حدود ۸۷۰ صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز ۳۵۰ نفره است.

پردیس سینمایی با استفاده از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین استانداردهای سازه و نمایش ساخته می‌شودوی خاطرنشان کرد: پردیس سینمایی با استفاده از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین استانداردهای سازه و نمایش ساخته می‌شود و علاوه بر سالن‌های سینما دارای نگارخانه، استودیو ضبط صدا و تصویر، فضای برگزاری کارگاه‌های هنری، غرفه‌های تجاری، فروشگاه‌ محصولات فرهنگی و فضای بازی کودکان است.

سرپرست حوزه هنری استان انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین حوزه هنری کشور و شهرداری یزد جهت انتقال و برگزاری دائمی جشنواره ملی فیلم کوتاه دینی «رویش» در یزد، همکاری در برگزاری پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی»، برگزاری نخستین رویداد «گذر و درنگ» در معماری ایران با حضور هنرمندان و فعالان حوزه معماری از استان‌های مختلف با همکاری مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، غبارروبی، عطرافشانی و رنگ آمیزی مزار شهدای روستای رکن آباد شهرستان میبد دومین روستای شهیدپرور کشور توسط کارکنان حوزه هنری استان در قالب ویژه برنامه سالیانه «آسمانی‌ترین رفیق» و همچنین غبار روبی و عطرافشانی مزار شهید «محمدحسین ذوالفقاری» نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس و شهدای «شهیدیه» میبد را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد در ۲۰ ماه گذشته برشمرد.