Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به  گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رئیس حوزه هنری یزد از تولید مستند زندگی شهید مدافع حریم اسلام و انقلاب محمدحسین محمدخانی معروف به «حاج عمار» در یزد خبر داد.
محمد صادق کوچک زاده افزود: این مستند به طراحی و کارگردانی مجید بهجت و تهیه کنندگی مشترک وی با حوزه هنری یزد تولید می شود.
وی اظهار داشت: این فیلم در مدت یک ساعت گوشه‌هایی از زندگی و خصوصیات اخلاقی این شهید گرانقدر را روایت می کند.
رئیس حوزه هنری یزد هدف از تولید این فیلم را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ انتظار و ارج نهادن به مجاهدت ها و جانفشانی شهدای مدافع حرم در دفاع از حریم اسلام و انقلاب به ویژه پاسداشت یاد و خاطره شهید محمدخانی عنوان کرد و افزود: تولید این گونه مستندها می‌تواند زوایای مختلفی از شخصیت و زندگی شهدای مدافع حریم اهل بیت (علیهم السلام) را به آحاد جامعه، به‌ ویژه  به نسل جوان و نوجوان معرفی کند.
مجید بهجت کارگردان مستند «حاج عمار» هم در خصوص تازه ترین اثرش گفت: این فیلم هم‌اکنون آخرین مراحل تصویربرداری را سپری می کند و سعی داریم تا اوایل مهرماه امسال آن را آماده کنیم تا همزمان با سالروز شهادت آن بزرگوار از یکی از شبکه های سیما پخش شود.
این فیلمساز یزدی با اشاره به ابعاد مختلف زندگی شهید محمد خانی افزود: آن شهید گرانقدر زندگی بسیار پر محتوایی داشته که نکات بارز زندگی اش در قالب فیلم یک یا دو ساعته نمی‌گنجد.
وی با اشاره به تولید این مستند در سه اپیزود ادامه داد: بخش اول دوران کودکی تا دبیرستان، بخش دوم دوران دانشجویی و تأهل و مرحله آخر موضوع تأهل و حضور شهید در سوریه را روایت می‌کند.
به گفته بهجت این مستند در مدت یک ساعت یا 70 دقیقه، یا در سه قسمت 20 دقیقه ای تولید خواهد شد.
این مستند ساز با بیان اینکه بخش هایی از فیلم در یزد، تهران و قم تصویربرداری شده، ادامه داد: به زودی تدوین فیلم توسط خودم و یکی از تدوین‌گران استان به طور مشترک انجام خواهد شد.
بهجت افزود: در این اثر با خانواده شهید، آشنایان، دوستان دوران دبیرستان، دانشجویان و همکلاسی‌های وی در یزد و فرماندهان و همرزمانش در سوریه گفتگو شده یا در حال انجام است.
این کارگردان با اشاره به اینکه تصویربرداری بخش زیادی از کار در محل زندگی شهید در تهران انجام شده، اظهار داشت: والده شهید، یزدی هستند و آن شهید عزیز نیز حدود هشت سال از سال 82 تا 90 در یزد سکونت داشته و در دانشگاه آزاد اسلامی یزد در رشته عمران تحصیل می‌کرده است.
دوست شهید محمدخانی آن شهید را تلفیقی از تمام شهدا دانست و گفت: سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس در خصوص وی می‌گوید شهید محمدخانی «همت» زمان و برای من مثل مالک اشتر برای امیرالمؤمنین(ع) بود.
بهجت با بیان اینکه شهید «حاج عمار» به سبک زندگی شهدا می‌زیست و سعی می کرد از زندگی هر شهید الگویی بردارد، افزود: وقتی به زندگی آن شهید نگاه می کنیم می بینیم گوشه‌هایی از زندگی و سیره شهیدان چمران، همت، باکری و … در زندگی اش مشهود است.
کارگردان مستند «حاج عمار» که کار تصویربرداری و صدابرداری این اثر را برعهده دارد، افزود: اکثر تصاویر با دو دوربین ضبط شده و گاهی هادی جعفری به عنوان دستیار تصویربردار مرا همراهی کرده است.
این فیلمساز جوان که حدود 9 سال سابقه فعالیت در زمینه فیلمسازی دارد، به برنامه های آینده‌اش هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر فعالیت در زمینه شهدا، در عرصه فرهنگ سازی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی هم مشغول کار هستم.
فیلم داستانی «چشمه مطهر» (برگزیده ششمین جشنواره فیلم عمار)، نماهنگ «قاصدک ها» (برگزیده ششمین جشنواره فیلم عمار)، مستندهای «راهیان کربلا»، «جهادگران منتظر»، «فصل شیدایی» و… از ساخته های این هنرمند است.
گفتنی است: شهید محمدحسین محمدخانی از نخبگان یزدی و مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، در تیرماه 1364 متولد شد و 16 آبان 1394در دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) و مقابله با نیروهای تروریستی ـ تکفیری داعش در سوریه به فیض شهادت نائل آمد و در قطعه 53 گلزار شهدای بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد. از این شهید گرانقدر فرزندی به نام امیرحسین به یادگار مانده است.

تولید مستند «حاج عمار» در یزد

تولید مستند «حاج عمار» در یزد