رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت:
Print Friendly, PDF & Email

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اگر به بناها و آثار در شهرهای تاریخی توجه کنیم زمینه رشد و توسعه گردشگری را در کشور و استان‌ها فراهم می سازد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما مبه نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد، عزیزالله سیفی در نشست کمیته ارتباطات و امور بین‌الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به وظیفه و نقش روابط عمومی‌ها اظهار داشت: ارتباطات و امور بین‌الملل می‌تواند اقدامات خوبی را کلید بزند و در توسعه شهری نقش خود را ایفا کنند

وی گفت: نمی‌شود روابط عمومی و اطلاع‌رسانی را از بدنه سیستم اجرایی جدا کرد، اگر مدیری فکر‌ کند که می‌تواند این نقش را خودش به تنهایی ایفا کند سخت در اشتباه است.

سیفی بیان کرد: دستگاهی موفق است که بهترین ارتباط را با روابط عمومی خود داشته باشد و روابط عمومی بسیار قوی داشته باشد، اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مسائل و مشکلات امروز که به خاطر عدم آگاهی مردم است حل خواهد شد.

وی ادامه داد: جایگاه روابط عمومی، جایگاه مهمی است و باید به خوبی نقش خود را ایفا کند تا امر جهاد تبیین و دستور رهبر انقلاب را به درستی شکل بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: شهر یزد اولین شهر خشت خام دنیا لقب گرفته و دومین شهر تاریخی جهان است، یزد در شرایط سخت محیطی که روزگار قدیم فاقد تکنولوژی بوده است مردم یزد توانستند فضاهایی را ایجاد کنند که زندگی در آن راحت و با آرامش انجام می‌شده است و قدمت تاریخی زیادی دارد.

مردم در یزد با اقلیم گرم، بی‌آبی، شرایط سخت محیطی توانستند فضاهایی ایجاد کنند که با آرامش در شهر و زندگی راحت داشته باشند.

سیفی ادامه داد: امروز هم در چند سال گذشته با اقدامات خوب شهر‌داری و میراث فدهنگی به بافت تاریخی توجه شد و بافت یزد ثبت جهانی شده و اکنون به عنوان شهر میراث جهانی شناخته شده است.

وی گفت: اگر به بناها و آثار در شهرهای تاریخی توجه کنیم زمینه رشد و توسعه گردشگری را در کشور و استان‌ها رقم می‌زند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: امروز بالاترین درآمد سرانه کشورها از راه صنعت نیست، بلکه از صنعت گردشگری و توریسم بوده است، اگر کشور بخواهد جایگزینی برای صنعت نفت داشته باشد صنعت گردشگری است، چرا که ایران رتبه چهار آثار تاریخی جهان و رتبه ۱۰ آثار طبیعی را در دنیا دارد.

سیفی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که سطح اقتصاد را بالا می‌برد صنعت گردشگری و تورسیم است اگر در استان‌ها و شهرها بناها را معرفی شوند می‌توان در صنعت گردشگری هر شهر پیشرفت موثر باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهر یزد با اصفهان و شیراز یک مثلث گردشگری شکل داده است و با تعامل و هماهنگی ایجاد شده معمولا گردشگران و تورسیت‌ها بازدید از این سه شهر را در برنامه‌های لیدر خود دارند که تاکنون درآمد خوبی برای شهر یزد ایجاد کرده شده است، اما باید آن را در همه شهرها توسعه داد از نکات خوب صنعت گردشگری این است که ۱۸۰ صنف مختلف از حضور گردشگری بهره‌برداری می‌کنند.