Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد در مراسم تجلیل از فعالان حوزه صنایع دستی بر تامین تسهیلات، بیمه و صادرات صنایع دستی و حمایت از بسته بندی این نوع آثار تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  خبرگزاری ایرنا – یزد ، مهران فاطمی، در آیین تجلیل از برترین های صنایع دستی استان یزد که در محل سالن منتظر قائم استانداری برگزار شد،افزود: ماندگاری هر اثر با زیبایی آن ارتباط دارد و صنایع دستی و هنرمندان این عرصه در راستای ماندگاری یک اثر تلاش می کنند که قابل تقدیر است .

وی ادامه داد: در راستای حمایت از این بخش ، باید هنر صنعت ما در استان ارتباط معینی در صنایع مرتبط داشته باشند تا مورد حمایت قرار گیرد و نگذاریم این رشته های صنایع دستی به فراموشی سپرده شود.

استاندار یزد افزود: به‌عنوان مثال در زمینه فعالان سرامیک می توان ارتباط با کارخانه های کاشی را برقرار کرد تا بیمه هنرمندان این عرصه با تایید میراث فرهنگی پرداخت شود و این اقدام نوآورانه قابلیت اجرایی نیز دارد.

فاطمی ادامه داد: عمده فعالیت های صنایع دستی، پاک و فاخر است و ارزش افزوده اقتصادی زیادی نیز دارد و لذا واحدهای صنعتی می توانند در حوزه صادرات و بسته بندی حمایت داشته باشد.

وی افزود: در حوزه تسهیلات و بیمه و صادرات محصولات نیز به‌طور خاص این موارد را دنبال خواهیم کرد تا هنر صنعت صنایع دستی ما پویاتر و بالنده تر از گذشته مسیر پیشرفت و تعالی خود را طی کند.

استاندار یزد گفت: از همه فعالان صنایع دستی که با همه سختی ها و مشکلاتی که وجود دارد در این عرصه خدمت می کنند، کمال قدردانی و تشکر را داریم.

در این مراسم از پوستر چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که تیرماه امسال در استان یزد برگزار می شود رونمایی شد. همچنین پیشکسوتان و برترین ها و دارندگان نشان ملی و بین المللی صنایع دستی نیز تجلیل شدند.