Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، در جریان حضور مدیران استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به برخی اقدامات و دستاوردهای حوزه فرهنگی ،هنری و قرآنی استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، احسان عابدی در جریان حضور مدیران استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به تشریح و تبیین برخی اقدامات و دستاوردهای حوزه فرهنگی ،هنری و قرآنی استان پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به تهیه و تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان بعد از ۵ سال گفت: تهیه برنامه پیشرفت فرهنگی همگام با سند تحولی یزد نوین صورت گرفته است.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان گفت: توجه ویژه به حوزه قرآن و عترت در دستور کار بوده که از جمله آن می‌توان به تشکیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی، احیاء نمایشگاه قرآن بعد از چندسال تعطیلی، برگزاری دوره ها و کارگاه های مختلف تربیت مربی و مدرس قرآن و صحیفه سجادیه در سطح استان و طرح تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن اشاره کرد.

عابدی افزود: خنثی کردن عملیات روانی دشمن برای تحریم و تعطیلی فرهنگ و هنر با برگزاری رویدادهای متعدد فرهنگی و هنری با مشارکت دستگاه های فرهنگی استان انجام شد.

وی گفت: کارگاه ها و آموزش های سبک زندگی ایرانی اسلامی در شهرستانها (۳۵۰ کارگاه) و محلات یزد آغاز شده است. این طرح در مدارس انجام شده و برای برگزاری مجدد آن برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی در آخر اضافه کرد: توجه به تولیدات هنری با تولید ۱۰ نماهنگ، ۲ آلبوم سرود، ۴ مستند و ۱۰ فیلم کوتاه با موضوع جوانی جمعیت، در دستور کار بوده است