معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:
Print Friendly, PDF & Email

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تأکید بر ضرورت ترویج قوه تخیل در میان کودکان و نوجوانان، گفت: توجه به چنین موضوع‌هایی و افزایش مهارت‌های ذهنی در میان این قشر نیازمند توجه به مبانی علمی است.

پایگاه خبری یزد باما ؛ به نقل از  ایرنا، محمدرضا زمردیان روز سه‌شنبه در آیین معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد افزود: تقویت قوه تخیل سبب رشد فرهنگ و هنر می‌شود و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی ادامه داد: فعالیت کانون‌ها در همه عرصه به‌عنوان سازمانی که مرجع تصمیم سازی در حوزه کودک و نوجوان است، باید ضمن ایفای نقش ، این موضوع را جدی بگیرند.
وی اضافه کرد: دستیابی کانون به اهداف موردنظر نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط ازجمله اداره کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
این مسئول ضمن اعلام آمادگی کانون یادشده برای کمک به آموزش و پرورش اظهار داشت: البته باید زمینه این همکاری توسط آموزش و پرورش فراهم شود.
زمردیان، توجه به مهارت‌های زندگی و اجتماعی را ازجمله برنامه‌های مورد تأکید کانون در سال 1397 عنوان کرد و افزود: آسیب‌های اجتماعی از نپرداختن به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی ناشی می‌شود و رفع این مشکل با کمک دستگاه‌های مرتبط ممکن است.
معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با تأکید بر ضرورت برقراری ارتباط مؤثر خانواده‌ها با این نهاد تصریح کرد: این تعامل باید همواره رو به رشد باشد.
وی جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در حوزه ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در استان‌ها مطلوب دانست و اضافه کرد: یزد در زمینهٔ کتاب و کتاب‌خوانی و پژوهش هنوز با رسیدن به جایگاه مطلوب خود فاصله دارد، امیدواریم با برنامه‌های مدیرکل جدید، کانون به جایگاه مناسبی برسد.
همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: پرورش کودکان خلاق، توسعه‌گرا، پرسشگر و نقاد باید مورد توجه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گیرد تا منشاء تغییر در جامعه باشد.
محمدعلی طالبی، ریشه بسیاری از موفقیت‌های فرهنگی و هنری استان را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست افزود: نمود بیرونی فعالیت‌های کانون کم است، ازاین‌رو باید به موضوع نمود اجتماعی توجه بیشتری شود.
در این آیین، عباسعلی دانا فر مدیرکل پیشین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد که بهمن 1396 به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب شد، مهمترین اولویت و هدف آموزش و پرورش را اجرای متوازن سند تحول بنیادین عنوان کرد.
به گفته وی دانشگاه فرهنگیان، اداره کل نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند در این راه کمک شایانی به آموزش و پرورش کنند.
سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد نیز بابیان اینکه پس از 23 سال به خانه اصلی خود بازگشت، اظهار امیدواری کرد که با همکاری مجموعه کارکنان و تعامل دستگاه‌های مرتبط بتواند از عهده مسئولیت خود برآید.
در این آیین از تلاش‌های دانا فر در دوره چهارساله حضورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد قدردانی و پیغمبری به‌عنوان مدیرکل جدید کانون معرفی شد.
پیغمبری سال 1374 از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به صداوسیما مرکز یزد مأمور شده بود.
پیش‌ از این، سرپرستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد را محمدرضا آخوندی بر عهده داشت.
از حدود 250 هزار دانش آموزش استان نزدیک به پنج هزار نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد هستند.