Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی شهر جهانی یزد با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و برخی از کشورهای دنیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایسنا- یزد؛«سیده عالیه قوامی» در نشست هم‌اندیشی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی یزد، به انتخاب یزد به عنوان پایتخت قصه‌گویی ایران اشاره و اظهار کرد: برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سال گذشته اتفاقات خوبی را برای یزد به ارمغان آورد و سبب شد تا مجددا میزبان قصه‌گویان سراسر کشور و سایر کشورها باشیم.
وی گفت: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از ۲۷ تا ۳۰ آذر همزمان با شب یلدا به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اشاره به اینکه هدف اصلی جشنواره مردمی سازی و عمومی سازی قصه در بین خانواده‌هاست، اضافه کرد: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش‌های مختلف کلاسیک و مدرن ، آیینی سنتی، قصه‌گویی با زبان اشاره، قصه‌های ۹۰ ثانیه و قصه‌گویی بین المللی برگزار خواهد شد، همچنین سه موضوع جدید با عنوان قصه‌های ویژه سردار سلمیانی و جایزه ویژه سلیمانی، بخش طنز و جایزه ویژه لبخند، بخش کارآفرینی و معرفی کسب و کارها و مشاغل نیز امسال برای اولین بار در جشنواره اجرا خواهد شد.
قوامی ادامه داد: در کنار جشنواره، بخش ویژه کودکان غزه در حال برنامه‌ریزی است و قرار است قصه‌گویی از فلسطین داشته باشیم، در بخش سردار سیلمانی نیز برنامه‌ریزی برای بیان خاطره و روایت توسط سردار فلاح زاده در حال پیگیری است که در صورت عدم حضور ، فیلمی از ایشان ضبط، ارسال و پخش خواهد شد.
وی گفت: اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال همزمان با ۳۰ آذر، شب یلدا شب معروف به شب قصه و قصه‌گویی با حضور مسئولان در یزد برگزار خواهد شد.
قوامی با اشاره به مشارکت ۱۷ هزار قصه‌گو در بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی امسال، خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد استقبال بسیار خوبی در این دوره از جشنواره صورت گرفته و دبیرخانه جشنواره اعلام کرده که امسال جزو سال‌های بی‌نظیری بوده است و شاهد حضور اقشار مختلف در این رقابت‌ها هستیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان اضافه کرد: پایش‌های منطقه‌ای در حال انجام است و ظرف روزهای آینده برترین‌ها معرفی و در مرحله پایانی جشنواره در طی سه روز در یزد اجرا و داوری خواهند شد.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در این ایام مجموعاً ۲۰۰ قصه‌گو و مهمان خواهیم داشت که فرصت خوبی برای معرفی شهر جهانی یزد از نظر فرهنگی و گردشگری است.
قوامی اضافه کرد: داوری بخش بین‌المللی بین کشورهای ترکیه، آفریقای جنوبی، آرژانتین، هند، اسکاتلند، کنیا، انگلیس، مالزی، اوگاندا، تانزانیا ، لسوتو، لبنان و فرانسه انجام خواهد شد.