Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در راستای ابلاغ طرح زیست عفیفانه نمایشگاه مد و لباس با حضور ۶۵ برند معتبر و برتر کشوری به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری فارس – یزد؛ احسان عابدی  در نشست خبری کارگروه مد و لباس استان که با حضور مدیرکل صمت استان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته دو میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به طراحان حوزه مد و پوشاک استان پرداخت شده است.

وی با بیان این‌که نمایشگاه مد و لباس به مدت سه روز از ۲۴ خردادماه به مدت سه روز در مجتمع تجاری ستاره یزد برگزار می‌شود، افزود: در این دوره نمایشگاه بیش از ۶۵ تولید کننده پوشاک اجتماعی بانوان از ۱۲ استان کشور مشارکت دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که طرح زیست عفیفیانه در سال ۱۴۰۰ به استانها ابلاغ شده و براساس آن، استان‌ها موظف به تسهیل عرضه پوشاک عفیفانه هستند که از سیاست‌های کارگروه مد و لباس استان نیز هست و برگزاری این نمایشگاه نیز در همین راستاست.

عابدی یکی از دغدغه‌های حوزه مد و لباس را علاوه بر تهیه و عرضه پوشاک عفیفانه، طراحی در این حوزه خواند و با اشاره به فعالیت ۱۰ موسسه مد و لباس در استان یزد، گفت: در سال گذشته دو میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به طراحان این بخش در استان اعطا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تدوین شاخص‌های نظارت بر عرضه پوشاک اجتماعی و ابلاغ آن به مراجع مسئول در سطح کشور، خاطرنشان کرد: البته از سال گذشته ایجاد بازارچه‎ها و فروشگاه‌هایی در سطح شهر برای عرضه پوشاک ایرانی اسلامی و  عفیفانه درحال پیگیری است.

محمدکاظم صادقیان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این جلسه تکمیل زنجیره ارزش را از جمله مهمترین ویژگی رویدادهایی مثل نمایشگاه مد و لباس دانست و اظهار کرد: پوشاک زنجیره‌ای پیچیده دارد که آن طور که باید و شاید تاکنون برای آن برنامه‌ریزی جدی اجرایی نشده است.

وی پوشاک را مجموعه از فرهنگ، آداب و سنن جوامع مختلف است، افزود: طراحی، دوخت و عرضه از جمله عناصر تشکیل دهنده مجموعه پوشاک است که امروزه هم نیازمند حمایت جدی است.

مدیرکل صمت به همرسانی هنرمندان و تولیدکنندگان را یکی از الزامات حمایت از طراحان پوشاک دانست و گفت: بحث قاچاق یکی از مهمترین و جدی‌ترین دغدغه‌های تولید کنندگان و طراحان است.

صادقیان با بیان این‌که از ۳۴ نمایشگاه استان یزد حدود ۱۴ مورد نمایشگاه فرهنگی است، تصریح کرد: تکمیل کردن زنجیره‌های حوزه پوشاک ضروری است.

وی تقویت رابطه سازنده بین دو دستگاه سازمان صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مهمی در توسعه پایدار عمومی ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط مستمر و جدی با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر از جمله اولویت‌های اجرایی سازمان صمت در استان یزد است.

محمد میرجلیلی، مسئول کارگروه مد و لباس یزد نیز اظهار کرد: ایجاد فضای تعاملی برای فعالان حوزه مد و لباس، در دسترس گذاشتن پوشاک سالم، با کیفیتی و عفیفانه، ترویج فرهنگ پوشش عفیفانه و ایران اسلامی، سه رویکرد جدی مد و لباس در این استان است.

وی توسعه کسب و کار فعالان حوزه پوشاک را هدف عالی کارگروه مد و لباس استان یزد است، گفت: تحقق این مهم در گرو مشارکت عمومی است.

سعید جام‌آبادی، مجری برگزاری نمایشگاه مد و لباس استان یزد، نیز در این جلسه، اظهار کرد: عدم دسترسی مردم به پوشاک عفیفانه یکی از مهمترین چالش‌های حوزه پوشاک در کشور است.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه طراحانی که خودشان هم تولید کننده شدند مشارکت دارند، افزود: این نمایشگاه با ۱۰۰ غرفه و مشارکت بیش از ۶۰ برند معتبر برگزار می‌شود.

 جام‌آبادی توجه به مقوله تنوع پوشاک از جمله ویژگی‌های جدی این دوره نمایشگاه مد و لباس در استان یزد است، گفت:  در این نمایشگاه طرح خرید اقساطی چادر، عبا، مانتو و روسری اجرایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره نمایشگاه مد و لباس استان یزد از ۲۴ خردادماه، صبح از ساعت ۱۱ تا ۱۴ و عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در مجتمع ستاره یزد برگزار می‌شود.