Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛نمایشگاه عکس«مروست؛تاریخی در کویر» از پنجم آبان ماه 95 در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا می شود

پایگاه خبری یزدباما ؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست از برگزاری نمایشگاه عکس«مروست؛تاریخی در کویر» از پنجم آبان ماه 95 در گنجینه فرهنگ و هنر مرکز استان یزد خبر داد.
اکبر رنجبر با بیان اینکه این کار برای نخستین بار است که در مرکز استان انجام می شود اظهار کرد: در این نمایشگاه  بیش از 45 اثر عکاسی شده در گرایش معماری ، مردم و طبیعت  و بخشی از آداب و رسوم مردم مروست در ماه محرم به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی افزود: آثار عکاسی شده از کارهای هنرمند کشوری و عضو انجمن عکاسان ایران فرزین ناظم زاده است که سال گذشته با حمایت این اداره  انجام شد .
وی  با بیان اینکه  برپایی چنین نمایشگاهی ضمن تشویق و ترغیب هنرمندان عکاس ، موجب شناساندن منطقه و مخصوصا فرهنگ و جذابیتهای زندگی روستایی این مناطق می شود؛ تصریح کرد: ان شا ا… در آینده نزدیک این نمایشگاه در شهرهای دیگر کشور نیز برپا خواهد شد .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست زمان برگزاری نمایشگاه در گنجینه فرهنگ و هنر استان یزد را از پنجم  ابان ماه به مدت یک هفته ذکر کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزش عکاسی با حضور هنرمند و مدرس کشوری از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است.
وی در خاتمه از حمایت و پشتیبانی  دکتر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  غیاثی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مهندس زاده رحمانی فرماندار  خاتم ،  مهندس فلاحتی بخشدار  مروست، شهردار و اعضای  شورای اسلامی شهر مروست  در خصوص همراهی، مشارکت و حمایت از برنامه های فرهنگی این اداره سپاسگزاری نمود.

مجموعه ابنیه تاریخی مرکزی مروست نقطه دیدنی تاریخ این شهر است. این مجموعه عبارت است از: مسجد شاه حسین مروست، متعلق به دوران قاجاریه (که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌است)، مسجد حاجی قاسم، گنبدی، قلعه تاریخی مروست، مسجد جامع، بقعه شیخ عبدالله، بقعه شیخ بهاالدین و کاروانسرای شعبه