مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد مطرح کرد:
Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی عکس با موضوع «کودکان و هویت شهر میراث جهانی» در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما ، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد؛  “فاطمه دانش یزدی” مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در دیدار با خبرنگاران و اعضای انجمن صنفی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، اظهار ‌کرد: نخستین نمایشگاه بین المللی عکس با موضوع کودکان و هویت شهر میراث جهانی توسط دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در مهر ماه سال جاری با حضور پنج داور بین المللی در یزد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مکاتبات لازم برای اجرای این برنامه با وزارت دادگستری انجام شده است و این برنامه با توجه به بروز و شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
دانش یزدی افزود: تصاویر کودکان از ۲۲۰ شهر دوستدار کودک دریافت خواهد شد و سازمان یونیسف نیز قرار است تصاویر منتخب را در قالب یک کتاب منتشر کند.
وی هدف از اجرای این برنامه را آشنایی کودکان با فرهنگ و آداب و رسوم و هویت شهر خود اعلام کرد و گفت: متأسفانه کودکان امروز از فرهنگ و هویت خود فاصله گرفته‌اند و در تلاش هستیم با اجرای این برنامه آنها را به فرهنگ اصیل خود نزدیک تر کنیم و امیدواریم کودکان یزدی نیز بتوانند در این نمایشگاه، سفیران فرهنگی استان یزد باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همچنین از برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان یزد در اسفند ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان یزد ۲۵ شهید زن دارد، برنامه‌هایی در زمینه معرفی زنان شهید و نقش آفرین در دوران دفاع مقدس خواهیم داشت.
وی همچنین به تشریح برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در حوزه زنان و خانواده پرداخت و گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان یزد از شهریور ماه سال گذشته با محورهای مختلف ازجمله بهداشت و سلامت، تنظیم خانواده و… در مجموع در ۱۳ محور در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مصوب شد.
دانش یزدی تصریح کرد: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تسریع کننده اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان است و تلاش می کنیم این سند، سندی کامل و راهبردی باشد تا دستگاه‌های مختلف بتوانند از آن در راستای تسهیل ازدواج نیز استفاده کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست همچنین به تشریح برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای در حوزه خانواده و ازدواج پرداخت و فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان، مهریه معقول و انتخاب‌های درست و آگاهانه را از رسالت‌های رسانه‌ها و خبرنگاران استان دانست.