Print Friendly, PDF & Email

ایرنا- مدیر حوزه هنری یزد گفت: جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه جاری در این استان برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل ار خبرگزاری  ایرنا– یزد، ” حسام سالکی” روز سه‌شنبه در نشستی با خبرنگاران یزد افزود: این جشنواره با محوریت یاد و خاطره جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان که از طلایه داران مبارزه با رژیم صهیونیستی است با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان بر اساس سند راهبردی و تحولی، بر ۲ رویکرد اصلی شامل روایت یزد انقلابی و تعالی هنر مواجه تا نابودی اسراییل تعریف شده ادامه داد: نابودی اسرائیل غاصب، سرداران مواجهه با اسرائیل، پیشرفت صنایع موشکی، راه قدس از کربلا می‎‌گذرد و اربعین و آزادی قدس، موضوع اصلی جشنواره است.

این مسئول بیان کرد: رونمایی پوستر و اعلام فراخوان برگزاری جشنواره به صورت استانی همزمان با گروگان گرفتن متوسلیان در چهاردهم تیرماه امسال انجام شد ولی به دنبال جریان طوفان الاقصی، موضوع‌های دیگری به محورهای جشنواره و با اعلام مجدد فراخوان، برگزاری جشنواره به صورت ملی در دستور کار قرار گرفت.

سالکی به مواجهه تمدنی انقلاب و جبهه مقاومت و مبارزه چند بعدی با دشمنان اشاره کرد و گفت: این مواجهه نیازمند قواعد و ادبیات مخصوص است و سرود در واقع جریان رجز این مواجهه محسوب می‎‌شود و به دلیل مخاطبان و افراد درگیر تولید سرود به نوعی شاهد یک مواجهه نسلی هستیم.

همچنین “حامد اسماعیلی” مدیر مرکز سینوا (مرکز تخصصی سرود و جمع خوانی حوزه هنری ) گفت: یزد یکی از مراکز سرود کشور که همواره آثار خوبی تولید کرده و زیرساخت‌های خوبی برای پرورش گروه‌ها دارد یاد کرد و گفت: یزد جزو معدود استان‌هایی است که گروه‌های سرود در آن به عنوان مراکز تربیتی فرهنگی فعالیت دارند.