Print Friendly, PDF & Email

مسئول سازمان بسیج رسانه یزد از برگزاری اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» ویژه تمام فعالان رسانه در این استان خبر داد و گفت: این رویداد دارای سه محور اصلی «جهاد تبیین»، «جهاد خدمت» و «جهاد امید» است،

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری فارس -یزد، علی‌محمد پارسائیان،‌ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران استان حاضر شد و با اشاره به ضرورت هم‌افزایی رسانه‌ای برای مقابله با جنگ رسانه‌ای استکبار جهانی،‌ اظهار کرد: دشمنان دین و نظام اسلامی سعی دارند با طراحی و اجرای یک سری توطئه‌های شوم در فضای مجازی ذهن جامعه اسلامی به ویژه جوانان را به سمت اهداف شوم خود منحرف کنند.

وی با بیان این‌که اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی باید با تغییر موضع خود از پدافندی به آفندی نسبت به تولید یک سری محتوای موثر و هدفمند و انتشار گسترده آن در فضای مجازی توطئه دشمنان را خنثی کنند، افزود: بسیج رسانه بنا دارد با طراحی یک سری رزمایش‌های گسترده با مشارکت اصحاب رسانه در جنگ شناختی نقش آفرینی کند.

مسئول بسیج رسانه استان یزد برگزاری رویداد رسانه‌ای «جام امید» را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار بسیج رسانه دانست و گفت:‌ ایده‌پردازی خلاقانه از دیگر عناصر حائز اهمیت در تأثیرگذاری بالای تولیدات رسانه‌ای ویژه فضای مجازی است.

پارسائیان تصریح کرد: مشارکت اصحاب رسانه به بسیج در استان یزد قابل ستایش است و این از جمله ظرفیت‌های شاخص استان یزد در حوزه فرهنگی و رسانه است.

زهرا برادران زاده، دبیر برگزاری اولین رویداد رسانه‌ای «جام امید» در استان یزد نیز به خبرنگار فارس اظهار کرد:‌ این رویداد از بازه زمانی ۲۴ ساعته با مشارکت فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه در محل مرکز فضای مجازی بسیج استان یزد برگزار می شود.

وی با بیان این‌که اولین‌ رویداد جام امید در استان یزد دارای سه محور«جهاد تبیین»، «جهاد خدمت» و «جهاد امید» است، افزود:‌ حجم و تعداد انتشار،‌ کیفیت محتوای اثر،‌ تعداد بازدید،‌ تعداد اشتراک گذاری محتوا و میزان بازخورد و عکس العمل مخاطب، شاخص‌های تعیین شده برای ارزیابی این رویداد است.

مسئول فضای مجازی بسیج رسانه استان یزد در خصوص قالب‌های تعیین شده این دوره رویداد رسانه‌ای «جام امید» نیز گفت:‌ شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود در قالب‌های ایده‌پردازی، گزارش مکتوب، خبری، تحلیلی و تحقیق، یادداشت و سرمقاله، پادکست، تیتر، عکس، پوستر و اینفوگرافی و کلیپ موبایلی، تولید و منتشر کنند.

برادران زاده تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دور رویداد می‌توانند آثار تولیدی خود از یک تا چند مورد که با محورهای «جام امید» تولید شده است را در زمان مشخص شده که در اخبار بعدی اطلاع رسانی می‌شود طی یک روز  در محل برگزاری رویداد،‌ همراه با دیگر شرکت کنندگان در انواع فضای مجازی، خبرگزاری، پایگاه خبری خود منتشر کنند.