Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رئیس حوزه هنری استان یزد با گرامیداشت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: آغاز هر سال با یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه است و امسال هم مانند سال های گذشته برنامه های متنوع و خاصی با رویکرد «هنر انقلاب اسلامی ابزار تمدن نوین اسلامی» در استان برگزار می شود.

محمد صادق کوچک زاده با اشاره به نامگذاری روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی که از20 تا 26 فروردین ادامه دارد، افزود: ویژه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد از شامگاه جمعه 20 فروردین روز (سید شهیدان اهل قلم و شهدای هنرمند) با رونمایی از پوستر و کلام شهید آوینی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و توزیع آن بین مردم و گردشگران خارجی در میدان امیرچخماق آغاز و در ادامه پرفورمنس «آیینه عصر» شامل برنامه های متنوع در این مکان اجرا می شود.
وی اظهار کرد: شنبه 21 فروردین که به روز (اندیشه قرآنی، تفکر حاکم بر هنر انقلاب اسلامی) نامگذاری شده، مراسم یادبود شهید سید مرتضی آوینی بعد از نماز مغرب و عشا همراه با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی نژاد به همت مؤسسه فرهنگی بهشت دارالعباده در مسجد ارگ واقع درخیابان امام خمینی(ره) برگزار می شود.
کوچک زاده ادامه داد: یکشنبه 22 فروردین روز (هنرمند تراز تمدن نوین اسلامی) از منشور هنرمندان انقلاب اسلامی که به امضای هنرمندان استان خواهد رسید رونمایی می شود.
رئیس حوزه هنری استان یزد با بیان اینکه در روز دوشنبه 23 فروردین (گفتمان امامین انقلاب اسلامی در هنر انقلاب اسلامی) همایش بررسی گفتمان امامین انقلاب اسلامی توسط سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار می گردد، افزود: شب شعر و خاطره مدافعین حریم انقلاب اسلامی و رونمایی از پوستر شهید مدافع حرم محمد حسین محمد خانی هم 24 فروردین روز (مدافعین حریم انقلاب اسلامی) به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و مجتمع فرهنگی کربلا در جوار قبور شهدای گمنام خلدبرین برگزار خواهد شد.
کوچک زاده اکران خصوصی فیلم سینمایی «دلبری» به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری از هنرمندان متعهد یزدی که به تهیه کنندگی مشترک سید محمود رضوی و سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری تولید شده را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد و گفت: این اثر که در جشنواره فیلم فجر 94 هم حضور داشت، چهارشنبه 25 فروردین روز (هنر انقلابی در مواجهه با اسلام ناب و اسلام آمریکایی) با حضور برخی از عوامل فیلم در سینما تک یزد اکران و از کارگردان آن تجلیل می شود.
وی افزود: در این روز همچنین فیلم‌هایی با موضوع انقلاب با حضور کارشناسان و هنرمندان در پلاتوی حوزه هنری یزد اکران و بررسی خواهد شد.
رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه پنج شنبه 26 فروردین روز (هنر انقلاب اسلامی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی) در مراسمی از پوستر نخستین جشنواره استانی شعر و داستان «حریم» رونمایی می شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی در یزد، گفتمان امامین انقلاب اسلامی، راهپیمایی اربعین نماد تحقق امت واحده، تمدن نوین اسلامی و از شهدای انقلاب تا شهدای حریم انقلاب از موضوعات ویژه این جشنواره است و علاقه مندان تا 15 خرداد سال جاری می توانند آثارشان را به حوزه هنری یزد ارسال کنند.
کوچک زاده غبار روبی قبور مطهر شهدا و تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده های معظم شهدای هنرمند استان، تولید و توزیع ویژه نامه قیام مردم یزد در دهم فروردین 1357 و هفته هنر انقلاب اسلامی و برپایی نمایشگاه آثار هنری در نگارخانه حوزه هنری را از دیگر برنامه های بزرگداشت این هفته برشمرد.
وی اظهار امیدواری کرد برنامه های این هفته با همکاری دستگاه های اجرایی و حضور گسترده هنرمندان و عموم مردم باشکوه تر از سال های قبل برگزار شود.