Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما: مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد : با برنامه ریزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طرحی اجرا می‌شود تا با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی استان نویسندگان مطرح داخلی و خارجی به شهر یزد سفر کنند.

پایگاه خبری یزد باما: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، احمد طالبی مسئول  امور فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد ضمن اعلام خبر  افزایش مجوز نشر کتاب تا ٣٠‌ مجوز و همچنین تلاش برای پایتختی شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ادامه داد:این طرح با هدف تشویق ناشران و نویسندگان اجرا می‌شود.

وی افزود: راه اندازی باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه و تاکید بر اختصاص جایگاه خرید کتاب در سبد خانوار انجام شده و در این زمینه کمیته‌هایی انتخاب شده و در همه شهرها به ویژه در یزد مربیانی برای تشویق کودکان و نوجوانان آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند.
وی ادامه داد: این باشگاه‌ها با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده است.
طالبی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برای حمایت از کتاب و مطالعه در بین دانش آموزان و حمایت از کتابفروشان و ناشران برای خرید کتاب ۵٠‌درصد هزینه را پرداخت می‌کند و ۵٠‌درصد مابقی را هنگام خرید دانش‌آموز پرداخت می‌کند و اگر دانش‌آموزی از قشرمحروم بود و توانایی مالی اندکی داشت بالاتر از ۵٠‌درصد از هزینه را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌کند.