معاون دادستان کشور:
Print Friendly, PDF & Email

معاون فضای مجازی دادستان کشور گفت: در اطلاع رسانی دقیق و شفاف برای خدمت به مردم و کشور باید از نخبگان قضایی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا– یزد، جواد بابایی شنبه‌شب در آیین اختتامیه جشنواره عدلیه و رسانه یزد به اهمیت اطلاع رسانی دقیق و مبتی با قانون اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و انجام امور بر مدار قانون نقش مهمی در انعکاس دقیق اخبار و گزارشات و موجب اعتمادبخشی به مردم است .

وی با بیان اینکه در سند تحول قوه قضاییه توجه و استفاده حداکثری از  ظرفیت رسانه‌های گروهی به صورت خاص مدنظر قرار دارد ادامه داد: برای معرفی چهره واقعی  این دستگاه و ارایه خدمات به عموم و انعکاس فعالیت‌ها بیش از گذشته از رسانه‌های مختلف گروهی استفاده می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه جریان‌های معاند نظام با خبرسازی‌های  جعلی و کذب برای رسیدن به اهداف خود علیه نظام و اشخاص استفاده می‌کنند اظهار کرد: باید دستگاه قضا با فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای  مناسب در پیشگیری و مقابله با این اقدامات ماموریت خود را انجام دهد.

بابایی گفت: ایجاد اتاق فکر برای مقابله با اخبار جعلی جزو موارد اساسی است که باید در قوه قصاییه شکل بگیرد و با  همکاری رسانه‌های گرهی و تقویت آن و بهره‌گیری از نخبگان برای رسیدن به اهداف و خدمت بیشتر و بهتر به مردم تلاش مضاعف صورت گیرد .

معاون فضای مجازی دادستان کشور به طرح اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص صیانت از کاربران در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی طرح حمایت از مردم و کسب و کارها در کشور است در حالی که باید قبل از طرح آن برای آگاهی مردم به نحو مناسب اطلاع رسانی صورت می‌گرفت.

بابایی بیان کرد: یکی از کم‌هزینه‌ترین و بهتربن راه برای ارتباط برون سازمانی با آحاد مردم و انعکاس خدمات و فعالیت‌ها، بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی است و این زمینه در قوه قضاییه وجود دارد و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و با قوت همچنان ادامه دارد.

وی گفت: رسانه‌های گروهی مختلف با روش اقتاعی در تحقق عدالت و رسیدن به اهداف نقش‌آفرین هستند و باید بنحو درست از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای برای اطلاع رسانی و همکاری و خدمت به جامعه در نظام اسلامی بیش از قبل استفاده کرد.

این مسوول، آگاهی‌بخشی به مردم با استفاده از رسانه‌های گروهی موجب پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه است و احیای حقوق عامه موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است و باید برای تحقق اهداف شاهد توسعه و استفاده ار ظرفیت رسانه ها باشیم .

بابایی گفت: تقویت ارتباط دستگاه قضا با رسانه‌های گروهی در رسیدن به سند تحول جزو اهداف و ضروریات است و تاکنون گام‌های مهمی در این عرصه خطیر برداشته شده و این روند با قوت و برگراری برنامه‌های مختلف در سطح کشور ادامه دارد.

همچنین رییس‌کل دادگستری یزد با تبریک روز خبرنگار و تشکر از همراهی و همکاری با این مجموعه در سطح استان گفت: برگزاری این جشنواره فرصتی است تا به بهانه تبین برنامه‌ها و دستاوردهای دستگاه قضا، از رسانه‌ها تجلیل به عمل آید.

غلامعلی دهشیری  با بیان اینکه گفتمان‌سازی جزو اهداف و برنامه‌های اصلی سند تحول قضایی است افزود: ترسیم و تبیین چهره دستگاه قضایی نیازمند همکاری رسانه‌هاست و در این خصوص طی سال‌های اخیر گام های بلندی برداشته شده و همچنان ادامه دارد.

وی به شروع فعالیت دولت جدید اشاره کرد و با قدردانی از هشت سال  اقدام دولت دبیر و امید اطهار کرد: مردم و نخبگان باید به دولت جدید مردمی و تحول‌خواه کمک کنند تا نظام و انقلاب اسلامی به قوت وظایف دینی، ملی و انقلابی خود عمل کند.

رییس‌کل دادگستری یزد همچنین پیام رییس قوه به مناسبت برگزاری اولین جشنواره رسانه و عدلیه را قرائت کرد.

در پایان این جشنواره به برگزیدگان سه بخش اصلی، ویژه و رسانه در خصوص مسایل قضایی و فرهنگی، لوح، تندیس و هدایایی تقدیم شد.