تمهیدات نوروزی
Print Friendly, PDF & Email

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه نوروزگاه‌های ۱۲ گانه در یزد راه‌اندازی می‌شوند، گفت: به دنبال افزایش نشاط و طراوت نوروزی در یزد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از  خبرگزاری تسنیم از یزد ، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی صداقت بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران یزد اظهار داشت: در بحث مثلث گردشگری، پیگیری‌هایی با ۱۹ کلانشهر کشور تعاملاتی برگزار کردیم و به صورت ویژه با دو شهر اصفهان و شیراز تعامل برقرار کردیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: امسال در این سه شهر مثلث گردشگری تبلیغ هر سه شهر انجام می‌شود و که این تبلیغ در بیلبوردها و فضاهای مجازی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: فرهنگسرای بانو در حال بازسازی است و پس از تکمیل با تمام توان و حداکثر توان در سال آینده این فرهنگسرا را تکمیل کرده و در اختیار شهروندان قرار می دهیم.

صداقت گفت: نوروز امسال ویژگی مهمی که دارد این است که با میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) شروع می‌شود و پایان آن هم با آغاز ماه مبارک رمضان همراه است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: امسال به دنبال آن هستیم که نوروز شاد و با طراوتی داشته باشیم و برای این ایام ۴۳ عنوان برنامه کلان و خرد در سطح شهر خواهیم داشت که از جمله مهمترین آنها می‌توان به جشن ویژه در ایام نیمه شعبان در بلوار حضرت ولی عصر(عج)(۵۲ متری امامشهر) برگزار شود.

وی جشن بزرگ تحویل سال در میدان امیرچقماق و چهارراه شهدا، برپایی نوروزگاه های ۱۲ گانه در سطح شهر با انجام برنامه‌های فرهنگی در طول روز، اجرای نمایش‌های تئاتر خیابانی و سرودهای پاتوقی، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایش عروسک‌های غول پیکر یزد، تور مجازی ۳۶۰ درجه اماکن گردشگری یزد، برپایی ایستگاه‌های نقاشی، عکاسی و سلامت، نمایش‌های عروسکی با بهره‌گیری از داستان‌های کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب استاد آذر یزدی، خیمه شب بازی و صندوق بازی، اجرای طرح اهدای کتاب اهدای دانایی، برپایی استندآپ کمدی‌های محیطی، ایستگاه‌های خوش آمدگویی گردشگر و مواردی از این قبیل را از جمله برنامه‌هایی دانست که در ایام نوروز برگزار می‌شود.

صداقت خاطرنشان کرد: المان‌های متحرک یزدی برای نخستین بار در بافت تاریخی یزد در حال طراحی است و در ایام نوروز اجرا می‌شود

وی افزود: بحث های مختلف آموزش شهروندی هم در کنار تمام برنامه‌هایی که برای ایام نوروز در نظر گرفته شده، از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری دنبال می‌شود.

منصوری‌زاده رئیس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری یزد هم در این نشست در ارتباط با مباحث مطرح شده پیرامون نحوه هرس درختان سطح شهر یزد اظهار داشت: گیاه یک موجود زنده است و در سطح شهر هم بر اساس فراخور فضایی که قرار دارد از آن نگهداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نگهداری آیتم های مختلفی از جمله تغذیه، نگهداری و آبیاری دارد و پیرایش و هرس یکی از مهتمرین مسائلی است که در ارتباط با درختان باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری یزد ادامه داد: وقتی درختان ارتفاع می گیرند و هرس نشوند، در مقابل بادهای فصلی، سنگینی و آفات درخت سبب می شود که احتمال شکستگی درخت افزایش پیدا کند و برای شهروندان خطرآفرین شود.

منصوری‌زاده گفت: ۱۲ نوروزگاه امسال در ۵ محدوده شهر یزد طراحی شده و انجام می‌شود اظهار داشت: در این محل‌ها نورپردازی، آذین‌بندی مناسبتی، پهن‌کردن سفره هفت سین، ایجاد المان‌های تعاملی و اقدامات مختلف دیگر در این نوروزگاه‌ها انجام می‌شود.