Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ۲۳۴ عنوان کتاب در نیمه نخست سالجاری در این استان چاپ شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛  “احسان عابدی” روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ، افزود: این تعداد عنوان کتاب با تیراژ ۱۸۴ هزار و ۲۵۰ نسخه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است .

وی ادامه داد: این تعداد عنوان کتاب حاصل تلاش ۲۰۰ نویسنده در استان یزد است همچنین طی دو سال گذشته ۹ موسسه فرهنگی و هنری با موضوع کتاب مجوز گرفته که به عنوان بازوی فرهنگی ما همکاری دارند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: از اتفاقات خوب دیگر تخصیص چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به ۳۷ نفر از فعالین این عرصه بوده است .

عابدی ادامه داد: برنامه های تشویقی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا شده که از جمله سامانه خرید از کتابفروشی به صورت برخط است و باعث می شود عدالت فرهنگی در حوزه کتاب برقرار شده و مخاطبین بتوانند حتی در روستاها نیز نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب طی دو سال گذشته برگزار نشد و امسال با رویکردی جدید در تبریز برگزار می شود و لذا امسال نیز نمایشگاه کتاب به صورت قبلی که بزرگ و تمرکز بود نداریم اما نمایشگاههای مختلف در شهرستان ها به صورت مجزا برگزار می شود.

حسین دشتی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز  گفت: برنامه های هفته کتاب از ۲۰ آبان با غبار روبی گلزار شهدا آغاز شد و از فردا سه شنبه برنامه هایی از جمله برگزاری چهار کارگاه آموزشی ، تور بازدید از کتابفروشی های استان ، رونمایی از کتاب ، برگزاری نمایشگاه کتاب ، افتتاح کتابخانه فرق و ادیان و برنامه های متنوع دیگری اجرا خواهد شد.