Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هنرمندان این استان در ۴۰ سال اخیر، ۸۲ فیلم‌نامه کوتاه، بلند و نیمه بلند داستانی، انیمیشن و مستند نوشتند که پس از بررسی در نهایت ۲۱ فیلم‌نامه برای انتشار در قالب کتاب، معرفی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا – یزد  “احسان عابدی” روز دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب “برداشت‌ها؛ گزیده آثار فیلم نامه‌نویسان یزد” افزود: تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها به دلیل عدم تمایل خود نویسندگان برای حفظ امتیاز اثر منتشر نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: این کتاب، کارنامه‌ای از تلاش فیلم نامه‌نویسان استان در طول چهار دهه است که می‌تواند اتفاق خوبی برای جامعه هنری و علاقه مندان فیلم نامه‌نویس استان باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ برخی از این فیلمنامه‌ها به تولید رسیده و امیدواریم مابقی نیز بتواند منجر به تولید و دستمایه آثار سینمایی شود.

عابدی با اشاره به برنامه‌های حوزه سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: مجموعه انجمن سینمای جوان ظرفیت و بستر بسیار خوبی برای فعالیت‌های آموزشی است و الحمدلله خروجی‌های بسیار خوبی را در سطح استان داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بیش از پیش این انجمن فعال شود و در سال جدید فعالیت‌های شاخصی در این زمینه با کار ویژه آموزش و تربیت استعدادهای حوزه فیلم‌سازی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در استان یزد ظرفیت‌های خوبی در زمینه سینما و به ویژه در حوزه مستند داریم که‌امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌های مختلف را تقویت کنیم.

کتاب “برداشت‌ها؛ گزیده آثار فیلمنامه‌نویسان یزد” مجموعه ای از ۲۱ فیلم نامه هنرمندان یزدی است.