Print Friendly, PDF & Email

کتابخانه شهید بابایی شهرستان زارچ استان یزد بعد از ۹ سال بلاتکلیفی عصر دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار یزد و جمع از مسئولان استان و شهروندان این شهرستان افتتاح شد .

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد ؛مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در حاشیه افتتاح این کتابخانه گفت: این پروژه از سال ۹۱ آغاز شد و از سال ۹۵ بعد از وقفه‌ای چند ساله دوباره شروع به کار کرد اما در دولت سیزدهم فعالیت نیمه تعطیل این پروژه شتاب گرفت و در کوتاه ترین زمان این طرح فرهنگی تکمیل شد.

محمد محسن رفیعی در خصوص مشخصات این طرح اظهار داشت: کتابخانه شهید بابایی زارچ در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع ایجاد شده است و با ۱۷ هزار و ۸۰۰ نسخه کتاب و حدود ۲ میلیارد تومان هزینه توسط نهاد کتابخانه ها و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار راه و شهرسازی اجرا و به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: سرانه کتابخانه در شهرستان زارچ به ازای هر ۱۰۰ نفر ۶.۷ متر مربع است و این کتابخانه دارای بخش کودک، پایگاه اطلاعاتی، سالن جلسات، مخزن، سالن مطالعه مجرا برای خواهران و برادران، بخش مرجع، بخش نوجوان، نمازخانه و سالن ویژه برای برگزاری برنامه های اوقات فراغت است.