Print Friendly, PDF & Email

هفت طرح گردشگری روز چهارشنبه طی آیینی با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان یزد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما به نقل از ایرنا- یزد ، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی یزد در این مراسم گفت: هم‌زمان با دومین روز از هفته گردشگری آیین بهره‌برداری و افتتاح این تعداد پروژه گردشگری در محل هتل بوتیک علاءالدوله واقع در بافت تاریخی یزد برگزار شد.

احمد آخوندی افزود: این هفت پروژه شامل چهار هتل بوتیک در ابرکوه، میبد و یزد، یک مرکز تفریحی سرگرمی در بافق و یک مرکز آب‌درمانی در میبد است، همچنین زیرساخت شبکه برق پارک‌های طبیعت‌گردی شباهنگ، هفت‌سنگ و سندباد یزد نیز به بهره‌برداری رسیده که برای این پروژه‌ها در مجموع ۱۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و زمینه اشتغال ۱۴۵ نفر به‌صورت مستقیم فراهم‌ شده است.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.