Print Friendly, PDF & Email

ایرنا- در چهارمین روز از هفته دولت، نمایشگاه فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کودکان و نوجوانان یزدی با بیش از ۳۰۰ اثر تحت عنوان ” رنگ، احساس و اثر ” روز یکشنبه در شهر یزد افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛ این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان اجرایی ، خانواده‌ها و اعضاء در مرکز فرهنگی هنری شماره چهار و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آزادشهر شهرستان یزد افتتاح شد.

در این نمایشگاه در بخش ادبی ۲ اثر تحقیقی دختران، ۵۳ اثر داستان دختران، ۴۰ اثر نوشتن خلاق دختران، ۲۰ اثر نوشتن خلاق پسران، در بخش نقاشی۵۸ اثر دختران و ۲۰ اثر پسران و در بخش سفال ۹۱ اثر دختران به نمایش در آمد.

همچنین در این بخش ۵۸ اثر پسران، در بخش تذهیب چهار اثر دختران، در بخش مینیاتور۲ اثر پسران و سه اثر دختران و در بخش کاردستی ۷۵ اثر، معرفی کتاب ۷ اثر وجود دارد.

در بخش نشریه دیواری نیز هفت اثر و در حوزه فعالیت پژوهشی سه اثر از اعضا به نمایش گذاشته شده است.

آثار اعضای فراگیر (نابینا، ناشنوا، کم توان ذهنی و جسمی حرکتی) در بخش نقاشی پسران پنج اثر و نقاشی دختران ۲۸ اثر و فعالیت پژوهش ۹ اثر به چشم می‌آید.

مهدی جاور مسئول مرکز فرهنگی هنری این کانون در حاشیه افتتاح نمایشگاه به ایرنا گفت: خانواده‌ها در ایام تابستان برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود نگاه ویژه‌ای دارند و آنها را در کلاس‌های متنوعی در سطح شهر ثبت‌نام می‌کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها و والدین در این نمایشگاه از نزدیک آثار فرزندان خود را مشاهده که کتاب محور است و بستری را برای اعضای دختران و پسران فراهم آورده تا آزمون و خطا کنند و در این عرصه توانایی‌هایشان را بیش از گذشته بروز دهند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های کانون در فصل پائیز ادامه خواهد یافت و خانواده‌ها برای شکوفایی فرزندشان باید حمایت کنند تا روند رو به رشدی که در تابستان در ذهن و وجودش شکل گرفته و ادامه پیدا کند و به مرور زمان شاهد موفقیت و سربلندیش باشند.

مرکز شماره چهار کانون از شهریور ۱۳۷۸ فعالیت خود را در آزاد شهر یزد آغاز کرده و در طی این سال‌ها هزاران عضو دختر و پسر را تربیت کرده و همچنان رسالت خود را ادامه می‌دهد.

در حال حاضر پس از چندین نوبت تجدید ثبت اسامی، اعضا کانون به یک هزار عضو رسیده است که عمده‌ترین فعالیت آن کتاب و کتابخوانی است و ضمن تشویق بچه‌ها به کتابخوانی، فعالیت‌هایش را به شکل کتاب‌محور و با روش غیر مستقیم برگزار می‌کند.