Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما‎ ؛به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد طی سفر مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و هیئت همراه به استان یزد طرح «تاکسی گردشگری» در استان یزد کار خود را آغاز کرد.

محمدمهدی شرافت در این خصوص عنوان کرد: اکنون هجده تاکسی که با داشتن عبارتYTT   روی بدنه ‌شان مشخص می‌شوند و رانندگانی دارند که به زبان انگلیسی مسلط هستند کار خود را در سطح شهر آغاز نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد افزود: این طرح با همکاری میراث فرهنگی و تاکسیرانی به مرحله اجرا در آمد و خدمات گشت شهری، بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی و گشت های درون و برون شهری از برنامه های اجرایی این طرح می باشد.

وی اظهار کرد: این تاکسی‌ها را بین مراکز گردشگری از جمله هتل‌ ها و مراکز توزیع می‌کنیم تا به آن‌ها جایگاه داده و خدمات مطلوبی را به گردشگران خارجی ارائه نمایند.

این مقام مسئول دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری را دیگر مکان ‌های استفاده ‌کننده از این تاکسی ‌های گردشگری دانست و عنوان کرد: دفاتر می‌توانند در راستای برگزاری تورهای گردشگری خارجی، از این تاکسی‌ ها استفاده کنند.

گفتنی است: کلاس های بلدمحلی و زبان انگلیسی از جمله دوره های آموزشی هستند که برای رانندگان این تاکسی ها در نظر گرفته شده است و اولویت اعطای مجوز با راهنمایان گردشگری می باشد که به دو زبان مسلط هستند.

افتتاح تاکسی گردشگری در یزد

افتتاح تاکسی گردشگری در یزد

افتتاح تاکسی گردشگری در یزد

افتتاح تاکسی گردشگری در یزد