Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ حمید رضا عمادی ؛ استقبال تماشاچیان از سومین شب اجرای نمایش « عبور از غبار» در فضای سنتی هتل ادیب الممالک یزد .

سعید شهریار که این روزها کارگردانی نمایش «عبور از غبار » را به نویسندگی محمد رضا امیرخانی بر عهده دارد با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبرو گردیده است .

شهریار در باره نمایش «عبور از غبار» گفت : این نمایش به زندگی جوانی می پردازد که قصد دارد تا قهوه خانه متروک پدربزرگش را راه اندازی کند.از دوستانش می خواهد تا نقالی را در این قهوه خانه براه بیندازند. دایی او مخالف است.عده ای این اقدام را مغایر با ارزشهایی می دانند که شهدا برای آن ن جان خود را داده اند و …

کارگردان نمایش «عبور از غبار » که تجربه کارگردانی نمایش پر مخاطب «طبیب اجباری » را در کارنامه خود دارد  درباره فضای انتخابی اجرای نمایش اعتقاد به این نکته دارد که با توجه به اینکه ما نیاز به فضای سنتی و قدیمی داشتیم بر اساس آنچه که کار می طلبید لذا به عوض ساخت دکور در فضای سالن  تئاتر ترجیح دادیم با توجه به نیازهای این نمایش در بستر مهیا شده در خانه ای سنتی در دل بافت قدیمی به اجرا بپردازیم علیرغم اینکه در فضای اجرا با محدودیت هایی هم روبرو هستیم.

سعید شهریار معتقد است که تولید یک کار نمایشی نیاز به تهیه کننده دارد و تهیه کننده یا دولتی است یا خصوصی که هر کدام اهداف خود را دنبال می کنند و این نمایش‫« عبور از غبار »  به سفارش معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد تولید و آماده اجرا شده است .

شهریار عوامل نمایش «عبور از غبار » را این چنین معرفی می کند :

نویسنده: محمدرضا امیرخانی
کارگردان: سعیـد شهریـار
بازیگران: ( به ترتیب اجرای نقش)
مجتبی ملک ثابت / مهران
آرزو جعفریان / نسترن
مهدی مالکی / دایی
مجتبی مطلبی /مصطفی
فخرالسادات طباطبایی /عصمت
حسن طهماسبی / استاد مشکاتی
مهدی دهقان چناری /یدالله
داود زارچی /داود
سلمان حیدریان / سلمان

مصطفی دهستانی / منشی صحنه
امید چاوشیان / مدیر صحنه و نورپرداز
محمدرضا جوکار / دستیار صحنه
ابوالفضل عبداللهی / افکتور و موسیقی
مهدی هدایتی / طراحی و اجرای گریم
فاطمه دهقانپور/ گریم بانوان
عزیزه شریفی / عکاس تبلیغاتی
الهام امیرخانی /عکاس پشت صحنه
رعنامومنی/طراح لباس/روابط عمومی
سید مجحتبی مدیرطاهری / مدیر هماهنگی و برنامه ریزی

لازم به ذکر است نمایش «عبور از غبار » از 22 مرداد راس ساعت 20:30 در هتل سنتی ادیب الممالک واقع در خیابان قیام – کوی لب خندق اجرا می گردد .

[metaslider id=5150]