Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: یکصد روحانی مسلط به زبان‌های مختلف خارجی در زمینه توسعه و تقویت گردشگری مذهبی با استفاده از ظرفیت مساجد در کنار سایر دستگاه‌های متولی گردشگری در استان همکاری دارند

به گزارش پایگاه خبری یزدباما، به نقل از ایرنا – یزد ، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران استان پیوست فرهنگی صنعت گردشگری در استان و توسعه گردشگری مذهبی در کنار سایر زمینه ها برای معرفی هرچه بهتر استان ادامه داد: باید از گردشگری مذهبی به دلیل ظرفیت‌های مناسب آن در استان یزد بیش از گذشته استفاده شود.

وی با بیان اینکه اکثر روحانیون و طلاب جوان فعال در حوزه گردشگری مذهبی به سه تا چهار زبان دنیا مسلط هستند، گفت: برخی از این افراد در کشورهای اروپایی حضور دارند و زمانی که گردشگران خارجی با رویکرد فرهنگی وارد استان می‌شوند از ظرفیت آنها در حوزه گردشگری مذهبی استفاده می‌شود.

این مسئول با تشریح اهمیت و نقش مساجد در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برای جذب جوانان یادآور شد: برای استفاده بیشتر از مساجد علاوه بر طرح امام مسجد، برنامه‌های مختلفی شامل طرح مهرواره محله همدل و طرح‌های مرتبط با غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان اجرا می‌شود.

نجیمی از تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد استان خبرداد و یادآور شد: به توصیه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد این کمیته تشکیل شده و جلسات آن با حضور اعضا و نخبگان فرهنگی به صورت منظم برگزار می شود تا با بررسی مسائل و مشکلات مساجد، برای توسعه فعالیت‌های این مراکز فرهنگی و مذهبی برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد در خصوص طرح تجربه‌نوردی با حضور و همکاری پیشکسوتان ‌و بزرگان عرصه تبلیغ نیز اظهار داشت: فایل صوتی و تصویری از زندگی فرهیختگان دینی و بزرگان عرصه تبلیغ تهیه و اولین نسخه آن با ثبت نکته‌های ناب زندگی ۳۰‌ روحانی برجسته در یزد به چاپ رسیده است .

به گفته نجیمی، یکی از اقدامات این اداره‌کل حمایت از تولیدات و پژوهش‌های طلاب و روحانیون در حوزه‌های مختلف به خصوص در عرصه کلام وحی که با حضور حافظان، قاریان و موسسات قرآنی یزد است که باعث شده این استان جایگاه خوبی را در کشور کسب کند.

وی از فعالیت ۱۳ مدرسه صدرا با حضور یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر دور اول دوم متوسطه در استان خبرداد و گفت: توسعه این مدارس با همکاری سایر بخش ها جزو برنامه‌های مهم و محوری تبلیغات اسلامی است که در یزد بیش از گذشته پیگیری می‌شود.

نجیمی با بیان فعالیت ۱۵۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان ، گفت: برای اینکه آحاد مردم و به خصوص نسل جوان را بیش از گذشته در مسیر فرهنگ ناب دینی قرار دهیم باید از کانون‌ها و سایر تشکل‌های فرهنگی و دینی با همکاری مردم و علاقه مندان حمایت و استفاده کرد.