Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما ؛ به نقل از پایگاه خبری سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر ؛احمد ندافی کارگردان نمایش «چشمان مورب ،گیسوان پریشان »  در باره مشارکت  بالای گروه‌های استانی در جشنواره امسال گفت : برگزاری این رویداد منجر به ایجاد فضایی آموزشی و افزایش سطح کیفی کارها برای سال‌های آینده  می‌شود  و درصورت تدوین و ارائه برنامه‌های کارشناسی شاهد ارائه کارهای نو و پویا در عرصه نمایش خواهیم بود. به اعتقاد ندافی، تشکیل گروه‌های فعال تئاتر و سپردن امور اجرایی به دست هنرمندان تئاتر می‌تواند به تخصصی شدن برنامه‌ها کمک کند. وی همچنین نقش آموزش را در این عرصه مهم ارزیابی کرد.

این فعال هنر تئاتر استان یزد گفت: نمایش چشمان مورب، گیسوان پریشان مخاطب خاص خودش را دارد. این نمایش در زمان اجرای خود در شهر یزد با استقبال خوب مردم مواجه شد. داستان این نمایش تقابل یک مرد افغان با یک زن ایرانی است و اینکه در گذر تاریخ گذشته برای انسان دردسر ایجاد کرده است.

ندافی افزود: همواره گذشته و تاریخ مردمان بر روابط آن‌ها با یکدیگر سایه انداخته به طوری که‌گاه ملت‌ها تا سالیان طولانی نمی‌توانند با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند. این نمایش نیز روایت‌گر زندگی یک مرد افغان و یک زن ایرانی است که گرچه دین و زبان مشترکی دارند اما به دلیل گذشته‌ای تاریخی امروز هم نمی‌توانند با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنند.

کارگردان نمایش«چشمان مورب، گیسوان پریشان»  با بیان اینکه این نمایش اثری دیالوگ محور است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این نمایش از شیوه‌های نمایش ایرانی همچون تعزیه در بازسازی صحنه‌هایی مانند حمله محمود افغان به ایران و یا حمله نادر به هند در انتقام گرفتن از افغان‌ها استفاده کردیم و امیدواریم اجرای گروه ما در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر موجبات رضایت تماشاگران را فراهم ساخته باشد.

لازم به ذکر است در این نمایش ، مجتبی لاله زاری، سهیلا ستوده نیا، مهسا دهقانی و … به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل :

محمد خیراندیش: دستیار کارگردان

مصطفی راغب:  آهنگ ساز

مهشاد فیضی :منشی صحنه

مصطفی پور روستایی : مدیر صحنه

محسن احمدی: طراح پوستر و بروشور

محمد رضا مهدی زاده و احسان نیک محضر : نورپرداز

حمید هاتفی : مدیر  اجرایی