Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزدباما ؛ نمایش «دِگا» کاری از امین محمدی‌نیا در پلاتو حوزه هنری یزد به روی صحنه است.

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: نمایش «دِگا» به نویسندگی و کارگردانی امین محمدی‌نیا تا 16 شهریور در پلاتو حوزه هنری یزد اجرا می‌شود.
این نمایش با نقش آفرینی حسین خانی، داستان شخصیتی را بیان می کند که دچار پرخاشگری اجتماعی شده و از طریق عقده گشایی و پالایش روح تحت درمان است.
این اثر که برگرفته از نمایشنامه «این منم، دگا» اثر دیوید آیوز است، یک درام اجتماعی با رویکرد سایکودرام(تئاتر درمانی) است که به شیوه مولتی مدیا(چند رسانه‎‌ای) اجرا می‌شود. «دگا» نام یک نقاش معروف فرانسوی است.
محمدرضا گلزاری و سجاد سعادتجو به ترتیب به عنوان مشاور و دستیار کارگردان، محمدی‌نیا را در این کار همراهی می‌کنند. همچنین طراحی صحنه برعهده امین محمدی‌نیا بوده و محمد عبدالعلیان نیز مدیر صحنه این نمایش است.
نمایش «دگا» مردادماه 94 در دومین جشنواره استانی تئاتر جوان سوره ماه یزد به روی صحنه رفت که حائز رتبه سوم بخش کارگردانی و رتبه برتر طراحی صحنه شد و در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، موسیقی و بازیگری مرد هم مورد تقدیر قرار گرفت.
«دگا» هفتمین تجربه کاری امین محمدی‌نیا، فارغ التحصیل کارگردانی نمایش از دانشگاه نبی اکرم تبریز است.
علاقه‌مندان می‌توانند تا سه‌شنبه 16شهریور از ساعت 20:30 در پلاتوی حوزه هنری یزد واقع در خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی به تماشای این نمایش بنشینند.