استاندار یزد :
Print Friendly, PDF & Email

در اولین مرحله اتمام طرح های نیمه تمام فرهنگی یزد در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه این پیگیری ها، بخشی از این پروژه ها هر چه زودتر برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری آماده خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛ مهران فاطمی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه و تجلیل از برترین های سی و سومین جشنواره ی تئاتر استان یزد ، افزود:در اولین مرحله اتمام طرح های نیمه تمام فرهنگی یزد در دستور کار قرار گرفت و در نتیجه این پیگیری ها، بخشی از این پروژه ها هر چه زودتر برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری آماده خواهند شد.

استاندار یزد گفت: تالار مرکزی یزد یکی از پروژه های نیمه تمام بود که از سال ۸۸ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود اما در سال‌های مختلف اقدامی برای اتمام این محل انجام نشده بود و لذا در دولت سیزدهم به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از توان مهندسان داخلی و شرکت‌های دانش‌ بنیان در حال اتمام است و تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

فاطمی اظهار داشت: زیر ساخت های مرتبط با فعالیت های هنری در شهرستان ها نیز در دستور کار قرار دارد و انشالله با استفاده از اعتبارات دولتی و ظرفیت مسئولیت اجتماعی و همچنین کمک شهرداری ها شاهد تامین بخشی از این نیازها خواهیم بود و مناطق کمتر برخوردار نیز فراموش نشده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: سه روز پرهیجان را با استقبال زیادی از علاقه مندان در این حشنواره سپری کردیم و این حضور و استقبال ، خستگی را از تن ما به در کرد و مسئولیت ما را دو چندان می کند تا در راستای تامین زیر ساخت های لازم تلاش مضاعفی داشته باشیم.

احسان عابدی افزود: برگزاری این گونه جشنواره ها نقش مهمی در ارتقای تئاتر استان دارد و قطعا آثار هنرمندانه تری را از فعالین این عرصه شاهد خواهیم بود و برگزاری جشنواره های تئاتر همچنان در یزد پیگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه میزبانی جشنواره بین المللی تئاتر کودک نیز بعد از چند سال که در استان همدان بود در سال جاری به استان یزد واگذار شده و تقاضا داریم شما هنرمندان تئاتر در این زمینه نیز کمک کار ما در برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این رویداد هنری و فرهنگی باشید.

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد نیز در این مراسم گفت: با توجه به استقبال زیادی که از این جشنواره صورت گرفت به عنوان زنگ خطر به مسئولان اعلام می شود که ما چقدر در استان در زمینه زیر ساخت ها و امکانات مرتبط با هنر تئاتر در مضیقه هستیم و کمبودهای زیادی در این زمینه وجود دارد.

جعفر دل دل افزود: کمبود امکانات تئاتر در یزد بیداد می کند و از مسئولان و به ویژه استاندار هنر دوست یزد درخواست داریم تا به داد ما برسند و به ویژه در زمینه پلاتو وسالن کمبود وجود دارد و باعث شده تعدادی زیادی از علاقه مندان این عرصه در تنگنا قرار گیرند.

وی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره تئاتر یزد همچون گذشته رعایت کامل انصاف و عدالت انجام شد و هیچ اعمال نظری صورت نگرفت و همه تلاش خود را داشتیم تا داوری ها با عدالت انجام شود و قطعا هر رویداد تعدادی برنده و برتر خواهد داشت اما به نظر ما هر کس در رویداد هنری حضور داشته باشد برنده و ممتاز است چون در عرصه مهم و فاخر نمایش تئاتر گام برداشته و برای فرهنگ این مرز و بوم تلاش می کند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت:تئاتر هنری است که از مرز هنرهای زیبا فراتر رفته و اندیشه پرور و جامعه ساز شده و تئاتر هنر خواص نیست بلکه هنر مخاطب است و هر مخاطبی با هر جایگاهی می تواند به عنوان رکن اصلی این هنر محسوب گردد.

سید عباس دهقان افزود: در چند سال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به عنوان متولی اصلی هنر تئاتر سعی داشته تا در حد توان از هنرمندان این عرصه و هنرآفرینی های آنها حمایت کند و هر چند از لحاظ فضای تخصصی تئاتر با شرایط ایده آل فاصله داریم اما همین امکانات موجود را به طور تمام و کمال و برای تولید آثار فاخر و با کیفیت در اختیار هنرمندان استان قرار داده ایم.

وی ادامه داد: پیگیری های زیادی نیز جهت تکمیل و تجهیز اماکن در حال ساخت و نیمه تمام صورت گرفته و به زودی خبرهای مسرت بخشی در این زمینه برای هنرمندان استان خواهیم داشت؛ همچنین رشد عادلانه فضاهای هنری در سطح استان را در دستور کار داشته ایم و بهره برداری از چند فضای پلاتوی تئاتر در شهرستان ها در چندسال اخیر تا اندازه ای این هدف گذاری را محقق کرده است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: حضور گروه های نمایشی در جشنواره های ملی و بین المللی که طی چند سال اخیر اتفاق افتاده ، نشان از پیشرفت هنر تئاتر در استان یزد دارد و البته در زمینه آموزش صحیح و تخصصی برای نسل جوان علاقه مند در استان نیز باید برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد تا آثار نمایشی با دانش و تکنیک های امروزی خلق شود.

دهقان اظهار داشت: سی و سومین جشنواره تئاتر استان یزد با رویکرد توجه به آثار باکیفیت و در خور نام این جشنواره برگزار شد و امیدواریم مخاطبان نیز از آثار هنری ارائه شده در این جشنواره بهره مند و کامیاب شده باشند و حضور تعداد زیادی از اقشار مختلف نشان از این امر دارد.

در این مراسم از برترین های هر بخش تجلیل شد همچنین توسط هیئت داوران و در بخش صحنه ای نمایش های آیفون از شهرستان یزد و چشم های بسته از خواب از شهرستان بافق و در بخش خیابانی نیز نمایش های بی سقفی و آقای رنگو اینا را می بینی از شهرستان یزد به عنوان آثار برتر انتخاب و جهت جشنواره منطقه ای تئاتر کشور که اواخر آذرماه سال جاری در بیرجند برگزار می شود معرفی شدند.