Print Friendly, PDF & Email

استاندار یزد گفت: خوشنویسی بخشی از تجلی‌گاه خداوند است که در بسیاری از مساجد و حسینیه‌ها این هنرمندی را به عینه می توانیم در کاشی‌ها و نوشته‌ها مشاهده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛ “مهران فاطمی” شنبه شب در آیین نکوداشت استاد “محمود حرازی زاده یزدی” پیشکسوت خوشنویسی استان افزود: بسیاری از آثار خوشنویسان به خصوص در استان یزد رنگ و بوی خدایی و امام حسینی دارد و تجلی گاه خداوندی است .

وی ادامه داد: استاد حرازی زاده یزدی هنرمند پیشکسوت خوشنویسی یزد نیز سالها عمر خود را در راه قرآن و اهل بیت( ع) صرف کرده و آثار فاخر و ارزشمند زیادی را در این زمینه دارند و در کنار همه سجایایی اخلاقی و هنرمندی که دارد اما خصلت حسینی بودن ایشان خاص است .

استاندار یزدگفت: آنچه در آثار استاد حرازی زاده می بینیم رنگ و بوی معنویت دارد و امیدواریم نسل جوان و به خصوص فعالین رشته فاخر خوشنویسی بتوانند از تجربیات این اساتید استفاده کنند و تکریم و تجلیل از بزرگان هنری در استان وظیفه همه ما است.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این مراسم گفت: تلاش کردیم توجه ویژه ای به هنر اصیل خوشنویسی در استان شود و انجمن خوشنویسی یزد نیز بعد از چند مدت نابسامانی ، سامان گرفت و در حال حاضر نیز برای محل کار این انجمن پیگیر هستیم و امیدواریم بتوانیم حمایت کنیم تا این هنر بومی در استان یزد شکوفا تر شود.

در این مراسم از استاد محمود حرازی زاده یزدی پیشکسوت خوشنویسی استان یزد تجلیل شد.

محمود حرازی یزدی، استاد برجسته هنر خطاطی و خوشنویسی استان یزد در سال ۱۳۱۶ در شهر یزد دیده به جهان گشوده و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را نیز در همین شهر سپری و در کنار افتخاراتش از سال ۱۳۷۵ افتخار خادم بین‌الملل قرآن کریم را دارد.