Print Friendly, PDF & Email

 آیین تجلیل از کاظم احرامیان پور متخلص به شاهد، شاعر پیشکسوت شعر آیینی یزد با حضور جمعی از مدیران، شعرا ،مسئولین هیئت های عزاداری در سالن فرهنگ اداره ارشاد استان یزد  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما :مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در مراسم بزرگداشت کاظم احرامیان پور،از شاعران پیشکسوت شعر آیینی استان یزد که شامگاه چهارشنبه بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۰ برگزار شد بیان داشت: نکوداشت چنین افرادی نشانه تکریم فرهنگ و جامعه ای است که چنین هنرمند ارزشمندی را در خود پرورش داد.

 وی با اشاره به اینکه غالب شعرهای احرامیان پور، حسینی، مهدوی و رضوی، اجتماعی و فرهنگی است  ، اظهارکرد: این ویژگی نشان دهنده طبع جوینده و کاونده احرامیان پور است، امیدوارم استاد سالم و سلامت باشد و مردم بتوانند از فکر و اندیشه وی بهره ببرند.

همچنین رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که «شعر، ثروت ملی است و اگر این ثروت در مسیر حقانیت دین استفاده شود، سودمند است» گفت: اگر شعر ثروت است، شاعران ما سرمایه های ارزشمند مملکت هستند و وظیفه ماست که این سرمایه ها را قدر بدانیم.

حجت الاسلام مجتبی صداقت با تاکید بر اینکه،  قدردانی فقط برگزاری نکوداشت نباشد، افزود: باید قدر بزرگان ادبی شهر را بدانیم و از دانش آن‌ها برای پرورش و رشد جوانان استفاده کنیم و استاد احرامیان پور الگوی کامل انسانی بزرگ و هنرمند است.

غلامرضا محمدی متخلص به «کویر» و از شاعران معروف استان یزد از جمله سخنرانان دیگر این مراسم  شعر استاد احرامیان پور دارای را ابعاد مختلفی دانست  از جمله  اصالت احساس در غزل های عاشقانه این شاعر .

در این مراسم از گزیده اشعار احرامیان پور با عنوان « دلنوشته های شاعری که عاشق است» به اهتمام «علیرضا احرامیان پور» جمع آوری و رونمایی شد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزسی شهرداری یزد از وی تجلیل کرد.

کاظم احرامیان پور متخلص به شاهد از جمله پیشکسوتان شعر آیینی استان  است و حدود ۶۰ سال سابقه در سرودن شعر دارد که تاکنون افزون بر هزار و ۲۰۰ نوحه، مرثیه، مولودی و نغمه‌های آیینی برای اهل بیت (ع) سروده است که به گفته وی یکی از افراد موثر در اشعارش، استاد عالمی متخلص به صمصام است.

همچنین در این مراسم از تابلوی نقاشی اثر استاد «حیدر نیک آیین»  که پرتره  شاعر آیینی یزد «کاظم احرامیان پور » را بر به تصویر کشیده بود رونمایی شد.