Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری یزد باما :پنجمین همایش منطقه‌ای شاعران اهل‌بیت(ع) با حضور 80 شاعر آئینی کشور از 28 مهر در یزد آغاز به کار کرد.

پایگاه خبری یزد باما ؛ به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: پنجمین همایش منطقه‌ای مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) با حضور 80 شاعر آئینی از پنج استان کشور از چهارشنبه(28 مهر) در یزد آغاز به کار کرد.
در این همایش شاعران جوان و پیشکسوت از استان‌های کرمان، قم، اصفهان، سیستان و بلوچستان و یزد طی مدت سه روز با حضور در کارگاه‌های تخصصی ـ آموزشی در حوزه شعر آئینی به ویژه در زمینه اهل‌بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) با مباحث و مسائل مختلف شعر آئینی بیشتر آشنا می‌شوند.
این کارگاه‌‌ها با حضور کارشناسان و شاعران برجسته شعر آئینی کشور برگزار می‌شود.
در اولین روز این همایش کارگاه‌های آموزشی با موضوع «بایدها و نبایدهای شعر آئینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین زکریا اخلاقی شاعر نامی یزد و کشور و «آشنایی با مقاتل» توسط جواد حیدری مدیر عامل مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

استاد اخلاقی در این همایش به جایگاه خوب شعر آئینی کشور اشاره کرد و گفت: امروز شعرهای فاخر و ارزشمندی در کشور تولید می‌شود که به لحاظ کمی و کیفی و نوآوری‌ بسیار کم سابقه است.
وی برگزاری این گونه همایش‌ها را مفید و مؤثر دانست و افزود: در این همایش شاعران جوان با شرکت در کارگاه‌های تخصصی، خط مشی شعر آئینی سرودن و ویژگی‌های آن را فرا می‌گیرند که امیدواریم این همایش هم مانند بسیاری از همایش‌های دیگر برای شاعران جوان ثمربخش باشد.
جواد حیدری مدیر عامل مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) هم شناسایی شعرای اهل‌بیت(ع) در سراسر کشور را نخستین هدف این همایش عنوان و اظهار کرد: موضوع اصلی همایش، آموزش و تبیین مباحث مختلف مورد نیاز در حوزه شعر آئینی، شعر اهل‌بیت(ع) و شعر هیأت است.
به گفته وی ارتقای شعر آئینی کشور و ایجاد هم‎‌دلی و هم‌افزایی میان شاعران از دیگر اهداف برگزاری‌ این همایش است.

این همایش عصر چهارشنبه با برگزاری کارگاه «واژه‌ها در ساحت عترت» توسط استاد خسرو احتشامی ادامه می‌یابد.
صبح و عصر پنجشنبه( 29 مهر) نیز کارگاه‌های «مضمون در شعر»، «حماسه در مرثیه» و «نقد شعر»به ترتیب توسط استاد سید مهدی حسینی و مهدی امین فروغی برگزار خواهد شد.
کارگاه «نوآوری در شعر» و «نقد شعر» هم صبح جمعه (30 مهر) با حضور استاد سعید بیابانکی برگزار می‌گردد.
شعر سرایی و شعر خوانی در مدح و منقبت ائمه اطهار(ع) از دیگر برنامه‌های این همایش است.
این همایش به همت مجمع شاعران اهل‌بیت(ع) و با همکاری حوزه هنری استان یزد تا جمعه 30 مهرماه در محل هتل سنتی والی یزد در حال برگزاری‌ است. img_7535

img_7452 عکس : روابط عمومی حوزه هنری استان یزد