Print Friendly, PDF & Email

ساخت تماشاخانه یزد با ۱۵۰ میلیارد سرمایه گذاری آغاز شد

پایگاه خبری یزد باما به نقل از خبرگزاری ایرنا یزد ؛عملیات اجرایی تماشاخانه شهر یزد روز دوشنبه با حضور معان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ، مدیرکل فرهنک و ارشاد، شهردار، اعضای شورای شهر، تعدادی از هنرمندان تئاتر و سینما در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۱۰۰ مترمربع و با چهار هزار مترمربع زیربنا و با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در این مراسم گفت: در صورت وجود سیاست درست ،  هرگز نیاز به طرح مباحث امنیتی نیست و اگر حکمرانی خوب، گردش آزاد اطلاعات و تضارب آرا باشد در زمینه اجتماعی هم هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

احمد ترحمی بهابادی با قدردانی از اعضای فعلی شورای شهر یزد در کارهای فرهنگی افزود: آنها در این مدت گام‌های مثبتی برداشتند و شورای فعلی یکی از بی نظیرترین نهادهای مدنی استان است .

وی اظهار کرد: این طرح که با عنوان تماشاخانه ساخته می شود، امید می رود هنرمندان و هنردوستان بهره کافی از آن ببرند.

همچنین شهردار یزد گفت: در مرکز استان چندین فرهنگسرا و طرح های متعددی در دست اجرا یا آماده بهره برداری است.

جمال الدین عزیزی افزود: تماشاخانه یادشده چندین بار در مرحله طراحی و جانمایی آن تغییراتی صورت گرفت که سرانجام  ساخت آن در محل فعلی واقع در شهرک مهرآوران نهایی شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح شاخص نیاز به پیگیری های مستمر برای تکمیل دارد، امید می رود از سوی اعضای دوره ششم شورای شهر  پیگیری شود تا در موقع معین مورد بهره برداری قرار گیرد.

عزیزی تصریح کرد: هم اکنون پیمانکار طرح مشخص و قرارداد هم امضا شد و بخشی از مصالح و تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده است.

به گفته شهردار یزد هم اکنون فرهنگسراهای مختلفی در آزادشهر و اکبرآباد شهر یزد در دست اجراست که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

همچنین رییس انجمن تئاتر استان یزد گفت: با وجود  اجرای ۴۰۰ نمایش خیابانی از سوی هنرمندان استان  در ۲ سال گذشته  با همکاری شهرداری و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ، استان از لحاظ زیرساخت ها در این حوزه  بسیار ضعیف است.

احمد ندافی افزود: در مرکز استان سالن « پلاتو » وجود ندارد و حتی هنرمندان  سالن استاندارد برای اجرای کارهای نمایشی خود  ندارد، امید می رود با ساخت تماشاخانه شهرک مهرآوران بخشی از این مشکلات رفع شود.

وی باقدردانی از آغاز ساخت مجموعه یادشده اظهار کرد: برای نخستین بار امسال تئاتر خیابانی فجر در یزد برگزار می شود که این نشان از توانمندی و ظرفیت هنرمندان استان است.