Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشواره تئاتر چتر زندگی با موضوع مرتبط با خانه و خانواده از روز شنبه در این شهر آغاز شد و ۱۴ اثر در آن به نمایش در می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری یزدباما به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد؛  «احسان عابدی» روز شنبه در نشست خبری این جشنواره افزود: جشنواره یاد شده در تقویم رویدادهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و از سال آینده به عنوان جشنواره بین المللی برگزار می شود .

وی ادامه داد: این جشنواره ها برای رونق دادن به فعالیت های فرهنگی و هنری نقش مهمی دارد و همچنین اجرای این برنامه ها در بافت تاریخی نیز فرصت بسیار خوبی است تا مردم علاوه بر زیبایی های این بافت جهانی ، آثار هنری را نیز تماشا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: موضوعات این دوره نیز خانه و خانواده است و هنگامی که دنبال حل آسیب های اجتماعی هستیم ، ابزار هنر یکی از قدرتمندترین ابزار است و این آثار نیز در راستای فرهنگ سازی و رفع برخی از آسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد .

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست گفت: در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه های جنبی، ۱۴ اثر نیز در آن اجرا می شود و برگزاری این رویدادها نقش مهمی در توانمندی هنرمندان استان دارد.

مصطفی زارع زاده افزود: رفت و آمد هنرمندان و کارگردانان باعث انتقال تجربیات است و این دید و بازدیدها باعث می شود سطح تئاتر استان و بویژه توانایی فعالین این عرصه نیز افزایش یافته و بتوانند شیوه ها و روش های جدید را نیز مشاهده و استفاده کنند.

وی اظهار داشت: علاوه بر اجرای اصلی نمایش برای داوران ، مقرر شده هر تئاتر دو اجرا نیز در سطح شهر داشته باشد تا همه مردم نیز مشاهده کنند.

حمید زارع دبیر برگزاری جشنواره نیز در این نشست گفت: بعد از فراخوان تعداد ۱۱۸ اثر برای بازبینی به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت ۱۴ اثر انتخاب و عموم اجراها نیز در بافت تاریخی مقابل زندان اسکندر و اجرای عمومی نیز در پارک آزادگان ، پارک باغ ملی و صبح ها نیز در مدارس و دانشگاه ها اجرا خواهد شد.