دیماه 1401
Print Friendly, PDF & Email

هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار عصر دوشنبه در اردکان یزد آغاز شد و چهار روز ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره یاد شده در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد باما؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا- یزد ؛ احسان عابدی با بیان اینکه در این جشنواره افزون بر ۲۰۰ هنرمند تئاتر از استانهای مختلف در قالب گروه‌های نمایشی صحنه‌ای و خیابانی حضور دارند اظهار کرد: موضوع آثار نمایشی جشنواره یاد شده در زمینه های فرهنگ ایثار و شهادت، خانواده شهدا، مدافعان حرم و مدافعان امنیت ، ایثار روستاییان و عشایر کشور، ایثار کادر درمان، آتش‌نشان‌ها، ایثار در قرآن کریم، سیره ائمه اطهار (ع) ، شهدای دانش‌آموز و ایثار اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بهترین ابزار برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت، هنر است گفت: توسعه، تعمیق، تکثیر و تداوم فرهنگ در میان آحاد جامعه ، تحکیم ارتباطات اجتماعی به‌واسطه مبادلات فرهنگی با موضوع «ایثار و شهادت» و «ایثار اجتماعی» در سطح مساجد، محلات، روستاها و غیره، تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها و تشویق، ترغیب هنرمندان به تولید آثار نمایشی از اهداف جشنواره مذکور است.

عابدی ادامه داد: نگاه هنرمندانه به فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی، زندگی‌نامه شهدا و ایثارگران شاخص در هر استان، شهدای مدافع حرم، مناسب‌سازی محیط شهری برای زندگی ایثارگران توجه به رویدادهای تاریخ معاصر انقلاب و زندگینامه شهدای انقلاب به‌خصوص شهدای ترور از جمله محورهای جشنواره مورد اشاره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اضافه کرد: به برکت این جشنواره و با همت شورای شهر و شهرداری اردکان، یک باب پلاتوی تئاتر در این شهر احداث و تجهیز شد و همچنین با حمایت مجتمع چادرملو، سالن فرهنگ اداره ارشاد تجهیز و به روزرسانی شده است.